یکشنبه ۳۰ تیر ۱۳۸۷ - ۱۰:۴۳
۰ نفر

این روزها همه چیز به کام پسر 26 ساله برزیلی است. شاید از نظر خرافاتی‌های برزیل، پیشنهاد سرسام‌آور چلسی از پاقدم پسرش (لوکا سلیکو) باشد که 40 روز پیش به دنیا آمد.

حالا پدر احساساتی می‌تواند یکی از رکوردداران دنیا باشد. رکوردی که 7 سال پیش با انتقال زیدان به رئال مادرید ثبت شد تا حالا دست نخورده باقی ماند. بعد از ناکامی رئال در خرید رونالدوی پرتغالی، حالا فقط پیشنهاد چلسی می‌تواند تب بازار خرید و فروش بازیکنان را به اوج برساند.

ماجرای خرید ستاره برزیلی تنها چند روز بعد از پایان یورو شکل گرفت. وقتی لوییز فیلیپه اسکولاری قدم به لندن گذاشت تا تیم جدیدیش را تحویل بگیرد. او به محض ورود به انگلیس با فرانک لمپارد گفت و گو کرد تا بداند گرانقیمت‌ترین بازیکن انگلیسی لیگ برتر در چلسی می‌ماند یا خیر. بازیکنی که یک روز می‌گفت به خاطر آرامش روح مادرم در چلسی می‌مانم و روز دیگر می‌گفت برای فراموش کردن غم از دست دادن مادرم نیاز به محیطی تازه دارم و می‌خواهم از این تیم بروم تا در لیگ سری A زندگی را از نو شروع کنم.

اسکولاری وقتی متوجه شد این بازیکن در تردید مطلق برای ماندن و رفتن گم شده و خودش هم نمی‌داند چه تصمیمی برای آینده حرفه‌ای‌اش بگیرد، حکم نهایی را صادر کرد: خرید یک هافبک طراح و مطرح.

فیل بزرگ، فهرست خریدش را روی میز رومن آبراموویچ، مالک میلیاردر و روسی چلسی گذاشت. فهرستی که در راس آن نام کاکا دیده می‌شد. سابقه کاری او نشان می‌دهد علاقه شدیدی دارد با بازیکنانی کار کند که شناخت کاملی از آنها پیدا کرده و درک متقابل او و بازیکن، اجازه می‌دهد چند گام جلوتر از دیگران حرکت کند. او چه در تیم سال 2002 برزیل که قهرمان جهان شد و چه در باشگاه‌های برزیل و حتی در تیم ملی پرتغال از این سیاست پیروی می‌کرد و از آن نتیجه هم گرفت.

آبراموویچ برای آنکه نظر مربی تازه استخدام شده‌اش را جلب کند تنها یک راه پیش رو داشت؛ پیشنهادی سرسام آور. مدیران تیم آبی لندن می‌دانستند بازیکنی که در انتهای فصل گذشته قراردادش را با میلان تمدید کرده، به این راحتی مجوز جدایی پیدا نمی‌کند. آنها باید رقمی رو می‌کردند که با شنیدن آن، فولاد هم نرم شود. در حقیقت، ارائه چنین پیشنهادی فقط کار خود آبراموویچ بود. مردی که پوتین، یک ایالت دورافتاده روسیه را به کمک پول‌های غیر قابل شمارش او آباد کرد.

آبراموویچ تصمیم نهایی را گرفت و پیشنهاد به میلان رفت. رقمی که دیروز، تنها یک ساعت پس از ورود به دفتر باشگاه میلان لو رفت؛ 100 میلیون یورو. اگرچه روزنامه بلیچر ریپورت چاپ کانادا در شماره امروز، رقم تازه‌ای درباره این پیشنهاد رو کرد و آن را 80 میلیون پوند تعیین کرد (که اگر این گونه باشد پیشنهاد چلسی را باید 107 میلیون یورویی دانست)، اما گاردین که نسبت به روزنامه‌های غیر بریتانیایی منبعی رسمی‌تر و مطمئن‌تر درباره اخبار انگلیسی است، پیشنهاد آبراموویچ را دقیقا 100 میلیون یورو نوشت؛ امکان ندارد هیچ فردی بتواند در برابر پیشنهاد چلسی دوام بیاورد. مدیران میلان راهی جز قبول این پول هنگفت ندارند چون این پول می‌تواند آینده باشگاهشان را در طول این فصل تضمین کند.

شاید حق با نویسنده گاردین باشد. چون میلان می‌تواند با این رقم، خریدهای مناسبی انجام دهد و باز هم به سراغ آده بایور برود که فقط به خاطر 2 میلیون یورو او را فراموش کرد و بی‌خیال مهاجم شد.

در شرایطی که هنوز نظر قطعی باشگاه ایتالیایی مشخص نشده، جمی جکسون، نویسنده روزنامه تایم لندن حکم نهایی را در مطلب شماره امروز این روزنامه صادر می‌کند؛ تردید نکنید، کاکا به لندن می‌آید. این پیشنهاد با پیشنهادی که رئال به کاکا داد فرق می‌کند. کاکا قرار است با مربی‌ای کار کند که او را کاملا می‌شناسد. کاکا حتما به لندن می‌آید.

رئال 2 سال است که علاقه‌اش برای استخدام کاکا را علنی کرده و پیشنهادش برای خرید فوق ستاره برزیلی را در تابستان امسال تا رقم 70 میلیون پوند (90 میلیون یورو) بالا برده، اما میلان هر بار سرسخت‌تر از دفعه پیش پیشنهاد تیم پولدار اسپانیا را رد کرد. با این حال به نظر نمی‌رسد این بار بتوان پیشنهاد تازه را نادیده گرفت.

اگرچه گوینده کانال 4 انگلیس در برنامه صبح امروز گفت: میلان، پیشنهاد چلسی را رد کرده است، اما تنها چند دقیقه بعد شبکه رای 2 ایتالیا، تایید پیشنهاد توسط مقامهای میلان و پذیرفتن آغاز مذاکرات دو باشگاه را دلیلی برای نرم شدن ایتالیایی‌ها عنوان کرده است. گوینده این شبکه گفت: پیشنهاد باشگاه رئال مادرید بلافاصله رد شد و اصلا فرصتی برای مذاکره فراهم نبود تا دو باشگاه درباره کاکا صحبت کنند اما این بار میلان پذیرفته گفت و گو کند و این یعنی میلان می‌خواهد 100 میلیون یورو را تصاحب کند.

کاکا در اواخر فصل گذشته درست در شرایطی که هواداران به شدت نگران جدایی او از باشگاه بودند، قراردادش را تا سال 2012 تمدید کرد تا به چهره محبوب طرفداران روسونری تبدیل شود، اما حالا داستان فرق می‌کند. بر خلاف رونالدو که در عین باقی بودن مدت قراردادش می‌خواست از من یو جدا شود، این بار کاکا کاره‌ای نیست و به همین دلیل صدای اعتراضش بلند شده است. دیوگو کوتسو، مشاور کاکا در امور فوتبالی گفت: گویا مقام‌های میلان با این پیشنهاد موافقند، اما باید نظر کاکا را هم جویا شد.

او از اینکه قرار است با اسکولاری کار کند، خوشحال است، ولی باید بداند حقوق ماهیانه و رقم‌های دریافتی‌اش برای پاداش سالیانه چقدر است و آیا چلسی او را از این نظر راضی می‌کند یا خیر.

سفر امروز کاکا به لندن نشان می‌دهد او از طرف باشگاه میلان چراغ سبز را دریافت کرده است. او به لندن می‌رود تا با اسکولاری و مدیران چلسی مذاکره کند.

آدریانو گالیانی، نایب رئیس باشگاه میلان که این روزها هرساعت حرف تازه‌ای می‌زند، در گفت‌وگوی دیشب با خبرگزاری فرانسه این پیشنهاد را قابل تامل خواند.

شنیدن این عبارت از طرف او که بدون اجازه سیلویو برلوسکنی، رئیس سیاستمدار باشگاه میلان حتی آب هم نمی‌خورد، فقط یک معنا دارد: میلان از سیاست «کاکا؛ فروشی نیست» به شکلی محسوس عقب نشینی کرده است.

گالیانی هفته پیش در گفت‌وگو با گاتزتا دلو‌اسپرت گفته بود: ما الکساندر پاتو و رونالدینیو را در خط حمله داریم و بهترین فرد برای حمایت از این دو نفر یک برزیلی دیگر به نام کاکاست. پس طبیعی است که به هر پیشنهادی برای فروش او پاسخ منفی بدهیم.

حالا همان مرد پیشنهاد چلسی را قابل تامل می‌داند و این مشخص می‌کند آبراموویچ درست به هدف زده است. این روسی تاجر، 3 روز پیش گفته بود هر بازیکنی را که بخواهد به دست می‌آورد و این بار می‌خواهد بازیکنی از لیگ ایتالیا را به تیمش بیاورد. او گفت: تیم‌های ایتالیایی نسبت به تیم‌های انگلیسی و بخصوص تیم ما از توانایی مالی کمتری برخوردارند و طبیعی است در برابر پیشنهادهای قابل توجه ما تسلیم شوند. 

با آنکه دیروز رسانه‌های ایتالیایی تلاش کردند پاسخ منفی را از زیر زبان برلوسکنی بیرون بکشند؛ اما آنچه از ظواهر امر مشخص است اینکه میلان چندان هم از فروش کاکا ناراضی نیست.  سایت گل ساعاتی پیش به نقل از برلوسکنی نوشت: رئیس‌میلان با این انتقال موافق نیست و حتی  به پیشنهاد 100 میلیون یورویی هم پشت می‌کند، با این حال طبق آنچه سایت‌های خبری صبح امروز نوشته‌اند دو باشگاه قرار است از امروز مذاکراتشان را برای این انتقال شروع کنند. مذاکراتی که به احتمال فراوان رکورد سال 2001 رئال را خواهد شکست و رقمی دست نیافتنی را در تاریخ فوتبال به ثبت خواهد رساند.

کد خبر 58452

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز