نخستین دستگاه سی. تی‌آنژیوگرافی پیشرفته در شرق ایران روز سه‌شنبه ۲۱ بهمن طی مراسمی در بیمارستان فوق‌تخصصی رضوی مشهد به بهره‌برداری رسید.

دستگاه سی.تی‌آنژیوگرافی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، رئیس هیات‌مدیره بیمارستان رضوی مشهد در این مراسم گفت: این دستگاه که با هزینه ۵۰۰ میلیارد ریال تهیه شده از تکنولوژی بسیار پیشرفته برخوردار است و مشابهی در شرق کشور ندارد. با استفاده از این دستگاه که دارای منبع اشعه دوگانه و سرعت زیاد است، ارگان‌های بیمار به صورت غیرتهاجمی و در کوتاه‌ترین زمان ارزیابی و بررسی می‌شود.  با توجه به این‌که ۱۵ سال از افتتاح بیمارستان رضوی می‌گذرد بسیاری از تجهیزات آن نیازمند نوسازی و جایگزینی است.

دکتر فریدون نوحی با اشاره به برخی نیازمندی‌های این بیمارستان افزود: فضای بیشتر برای توقفگاه خودرو، سالن مخصوص همایش و بخش آی. وی. اف و درمان ناباروری از جمله نیازهای این بیمارستان است که توجه لازم را می‌طلبد.

تولیت آستان قدس رضوی نیز در این مراسم با تشکر از وزیر بهداشت برای همکاری در تهیه دستگاه سی. تی‌آنژیوگرافی پیشرفته گفت: بیمارستان رضوی مزین به نام حضرت امام رضا(ع) است و باید بهترین امکانات را داشته باشد تا بیمارانی که دغدغه درمان دارند سرگردان نباشند.  

حجت الاسلام احمد مروی افزود: باید با بیمارستان‌های حاشیه شهر و مناطق محروم قرارداد ببندیم تا بیماران نیازمند به نزدیکترین محل مراجعه و با کمترین هزینه و در صورت امکان به صورت رایگان درمان شوند.  

کد خبر 584124

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha