رهبر معظم انقلاب در خطبه‌های نماز جمعه تهران، با اشاره به جنگ ‪ ۳۳‬روزه لبنان گفتند: ملت‌ها بار دیگر بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، به چشم خود دیدند که راه پیروزی و نجات، جز مقاومت در مقابل زورگویان و متجاوزان نیست.

به گزارش ایرنا، ایشان دردر خطبه دوم نماز جمعه تهران فرمودند: مسئله لبنان یک مساله معمولی و عادی نبود، این جنگ ‪ ۳۳‬روزه یک پدیده تاریخی بود، شبیهی برای او در کل این منطقه به یاد نداریم و دشمنان ملتهای مسلمان هم هرگز توقع چنین چیزی نداشتند.

مقام معظم رهبری اظهار داشتند: این جنگ ‪ ۳۳‬روزه یک طرف نیرومند داشت و یک طرف شکست خورده.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با بیان اینکه "یک طرف این جنگ، مقاومت لبنان و امت اسلامی بود"، اظهار داشتند: امروز نام حزب‌الله و رهبر حزب‌الله در دنیای اسلام بین ملتها شیرین‌ترین نامهاست و افراد حزب‌الله جزء محبوب‌ترین افراد هستند و این نشاندهنده این است که همه دنیای اسلام خود را در این مبارزه پیروز می‌دانند.

رهبر معظم انقلاب افزودند: البته طرف شکست خورده، صهیونیستها و رژیم جعلی اسراییل بود اما کسی نبود که آمریکا را نیز جزء طرفهای شکست خورده نداند.

ایشان با بیان اینکه "آمریکا نیز در این جنگ شکست خورد"، اضافه کردند: بدیهی است، اینها وابستگانی در منطقه دارند که آنها نیز جزء جناح شکست خورده محسوب می‌شوند.

مقام معظم رهبری اظهار داشتند: این حادثه، حادثه بزرگی بود و عبرت هایی با خودش دارد که ملتها از این عبرتها استفاده خواهند کرد.

رهبر معظم انقلاب تصریح کردند: همه به چشم خودشان دیدند راه مقاومت و ایستادگی تنها راه پیروزی است و راه دیگری وجود ندارد ولو مقاومت‌کننده یک گروه کوچک باشد ولو گروهی که در برابرش مقاومت می‌شود ارتش درجه یک باشد و از طرف آمریکا حمایت شود.

مقام معظم رهبری با تاکید بر اینکه "ایستادگی وسیله پیروزی است"، فرمودند: کسانی که مقاومت می‌کنند نباید از خطرات مقاومت بترسند.

ایشان اظهار داشتند: ملتی که می‌خواهد مقاومت کند، اگر از فقدان لذایذ زندگی و راحتی نترسد و آشفته نشود، پیروزی با مقاومت همراه است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی تصریح کردند: حادثه لبنان درسی به همه مسلمانان داد و بدانید بعد از قضیه لبنان صفحه حوادث در منطقه ورق خورده است ولی آثارش ممکن است بزودی نمایان نشود.

ایشان تاکید کردند: آن چیزی که می‌خواهم عرض کنم، این است که شکست خوردگان این حادثه بیکار ننشسته و نخواهند ماند، ماجرا پایان نیافته‌است، مشغول تلاش و فعالیت برای مهار ناکامی این شکست هستند چون ضربه وارد شده، ضربه سختی است.

مقام معظم رهبری با بیان اینکه، "ضربه وارد شده، ضربه بر دولت مجعول اسراییل است"، فرمودند: قوام این دولت به ارتش اوست. ارتش باید مورد اعتماد مردمش باشد و آنچه در این جنگ مفتضح شد، ارتش اسراییل بود. پا در گل ماند و از یک گروه غیرنظامی با امکانات محدود و کم شکست خورد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی تصریح کردند: لذا تکان شدید است و آمریکا و صهیونیست‌ها در تلاشند این شکست را ترمیم کنند.

ایشان افزودند: باید مراقب باشیم آنچه علیه دولتها و ملتهای مسلمان به تنهایی یا باهم تدارک دیده شده، چیست و هشیار باشیم.

مقام معظم رهبری با بیان این مطلب که "برنامه اینها در لبنان تضعیف حزب‌الله است"، اظهار داشتند: از نظر سیاسی در صدد تضعیف حزب‌الله هستند تا از قوی تر شدن آن جلوگیری کنند.

ایشان فرمودند: یکی دیگر از برنامه‌های اینها این است که ماموریت نیروهای سازمان ملل را که از کشورهای مختلف آمده‌اند و ماموریتشان حمایت از مردم لبنان در مقابل تجاوز بیگانه است، تغییر دهند و اینها را در مقابل حزب‌الله که نیروی زنده لبنان است به حرکت وادار کنند.

کد خبر 5824

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار امام و رهبری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز