کاروانسرای میاندشت، بزرگ‎ترین مجموعه کاروانسرای ایران و یکی از سه کاروانسرای دوره‌های صفویه و قاجار به سرمایه‌گذار بخش خصوصی واگذار شد.

کاروانسرای میاندشت میامی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، هادی میرزایی، مدیر عامل صندوق توسعه صنایع دستی و فرش دستبافت و احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی گفت: کاروانسرای میاندشت میامی در استان سمنان در مزایده اخیر به یک سرمایه‌گذار توانمند و متخصص واگذار شده و در روزهای آینده اقدام‌های مرمتی و حفاظتی آن آغاز می‌شود.

وی افزود: سرمایه‌گذاران خوب و فعال سمنان از علاقمندان حوزه میراث‌ فرهنگی هستند و با راهبری و نظارت هوشمندانه اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان ضمن رعایت چارچوب‌های حفاظتی، مرمت ابنیه را برای بهره‌برداری و باززنده‌سازی به عنوان بخشی از زیرساخت‌های گردشگری تامین می‌کنند.

میرزائی تاکید کرد: انتظار می‌رود سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در دوران کرونا زیرساخت‌های مورد نیاز را توسعه دهند تا در دوران پس از کرونا عقب‌ماندگی‎ها در حوزه گردشگری به سرعت جبران شود. استان سمنان از جمله خطه‌های قدیمی و دارای تاریخ کهن است و مجموعه چشمه‌علی دامغان هم در ردیف واگذاری‌های بعدی صندوق احیا قرار دارد.

کارونسرای میاندشت در ۴۰ کیلومتری شرق میامی استان سمنان در مسیر جاده میامی به مشهد قرار دارد. کاروانسرای غربی مربوط به دوره صفوی و دو کاروانسرای دیگر مربوط به دوره قاجار است.

کد خبر 577253

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha