رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زنجان گفت: به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره شهید سردار قاسم سلیمانی جشنواره فرهنگی، هنری، ورزشی توفیق برگزار می‌شود.

پوستر جشنواره

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، غلامرضا نظری روز دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به این که طبق برنامه برای ۶ ماه دوم سال سه یا چهار حرکت عمده فرهنگی در شهر انجام می‌شود افزود: یکی از این برنامه‌ها برگزاری جشنواره فرهنگی، هنری، ورزشی توفیق گرامیداشت شهید قاسم سلیمانی  است که در بحث شهری بزرگ ترین فستیوال به شمار می رود.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را ارتقای سطح فرهنگ و آگاهی‌های عمومی، تقویت همبستگی، انسجام و نشاط اجتماعی در میان شهروندان اعلام کرد و افزود: شناسایی قابلیت‌ها و توانمندی‌های فردی در عرصه‌های فرهنگی، هنری، ورزشی و بسترسازی برای رشد و بالندگی آنها، توسعه مسؤولیت پذیری نهادهای ذی ربط از طریق مشارکت در برگزاری جشنواره از دیگر اهداف تعیین شده است.

 نظری ادامه داد: این جشنواره در ۲۵ رشته فرهنگی، هنری، ورزشی و رسانه‌ای به صورت مجازی برگزار می‌شود که برخی رشته ها در چند بخش اجرا می شود که بخش ویژه جشنواره با موضوعیت سردار شهید قاسم سلیمانی و کرونا برگزار خواهد شد.

وی اظهار داشت: بخش فرهنگی جشنواره در رشته روخوانی قرآن بصورت صحیح خوانی در دو بخش آقایان و بانوان زیر ۱۲ سال، در رشته مفاهیم قرآنی و نهج‌البلاغه نیز در دو بخش زن و مرد در همه رده‌های سنی و در رشته دست‌سازه با مواد دور ریختنی نیز به صورت خانوادگی برگزار می‌شود.

 رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زنجان ادامه داد: در بخش هنری در رشته‌های نقاشی و خط تحریری در دو رده سنی کمتر و بیشتر از ۱۲ سال، در رشته عکس موبایلی و سفره‌آرایی در همه رده‌ها، در رشته خوانندگی و مداحی آقایان در رده سنی کمتر و بیشتر از ۱۵ سال برگزار می‌شود. رشته‌های تک‌نوازی و دونوازی، دابسمش، صداگذاری، شعرخوانی، سرایش شعر، داستان کوتاه، مشاعره در دو بخش بانوان و آقایان در همه رده‌های سنی برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: در بخش ورزشی نیز در صورت اخذ مجوز از سوی ستاد کرونا رشته‌های دارت، تنیس روی میز، داژبال، بدمینتون در همه رده‌های سنی و در رشته مار و پله به صورت خانوادگی برگزار و همچنین رشته شطرنج به صورت آنلاین در دو مرحله مقدماتی (محلات و مناطق) و نهایی (سطح شهر) داوری می‌شود.

وی با بیان این که با ساز و کارهای فراهم شده امکان شرکت خانوادگی نیز در این جشنواره فراهم شده است، گفت: در بحث مفاهیم قرآن نیز با بنیاد نهج‌البلاغه کشور هماهنگی شده و سایت مختص جشنواره‌های شهرداری زنجان راه اندازی شده است.

نظری افزود: بر اساس برنامه ریزی ها از یکم تا ۳۰ دی ماه امسال سایت جشنواره به آدرس festivalf. zanjan.ir راه اندازی شده که علاوه بر بارگذاری برنامه های شهرداری، پذیرای برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری سایر دستگاه های اجرایی  است.

وی اضافه کرد: طبق برنامه یکم تا ۱۰ بهمن داوری آثار ارسالی انجام می گیرد و مراسم اختتامیه و برگزیدگان نیز ۱۵ بهمن همزمان با دهه فجر و میلاد حضرت زهرا (س) و روز مادر برگزار خواهد شد که این برنامه متناسب با وضعیت کرونایی لحاظ شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: جشنواره  انتخاب شهروند نمونه نیز تا پایان سال جاری برگزار می شود که دبیرخانه آن طی ۱۰ روز آینده در شش محور ایثار شهری، اهدای خون، همسران جانبازان، اخلاق نیکو، امانتداری، انصاف و مدافعان سلامت آغاز به کار می‌کند.

کد خبر 574643

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha