واحد تحقیقات اداره فضای سبز شهرداری منطقه ۱۷ با ۲ طرح ابتکاری توانست برای نخستین بار در علم گیاه‌پزشکی، به کنترل آفات و بیماری گیاهان بپردازد.

علي داوطلب

همشهری آنلاین_ابوذرچهل امیرانی‌:رئیس اداره فضای سبز شهرداری منطقه در این‌باره گفت: «در این طرح‌ها بدون استفاده از سموم شیمیایی، به سلامت جامعه شهری و محیط‌زیست کمک قابل توجهی می‌شود.»

«علیرضا فرخی» با اعلام اینکه بخش تحقیقات این اداره تاکنون بیش از ۳۰ عنوان مقاله در حوزه فضای سبز ارائه داده افزود: «طرح نوآورانه اول، تولید آفت‌کش گیاهی از گیاه ابریشم مصری است که برای نخستین بار در جهان در این منطقه انجام شده و در ان خصوص با مؤسسه تحقیقات گیاه‌پزشکی کشور همکاری داریم.

در این طرح، ترکیب گیاهی فرموله می‌شود و کارایی لازم بر علیه آفاتی همچون انواع مختلف شته‌ها، شپشک، سفیدبالک و سنک دارد و اثر تخریبی روی انسان و سلامت جامعه نمی‌گذارد. این ترکیب گیاهی می‌تواند جایگزین سموم شیمیایی در عرصه کنترل آفات شود.» وی درباره طرح ابتکاری دوم گفت: «بخش آزمایشگاه گیاهپزشکی اداره فضای سبز با تکثیر و تولید انبوه ۳ گونه قارچ مفید به نام «تریکودرما» بر علیه بیماری پوسیدگی آوندی گل داودی رفته که نتیجه موفقیت‌آمیزی داشته است. با این قارچ، استفاده از سموم شیمیایی کاهش پیدا می‌کند و درمان بیماری گیاهی درختان و درختچه‌ها سرعت می‌گیرد و سبب افزایش سبزینگی آنها می‌شود.»
 

کد خبر 574558

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha