تورج فرهادی، شهردار منطقه ۶ تهران همزمان با ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار با حضور در بیمارستان‌های امام خمینی(ره) و فیروزگر و برخی کلینیک‌های سطح این منطقه تهران، با پرستاران و کادر درمان دیدار و از تلاش‌های شبانه‌روزی آنها بخصوص در شرایط پاندمی ویروس کرونا قدردانی کرد.

تورج فرهادی

به گزارش همشهری آنلاین، تورج فرهادی در دیدار با پرستاران مراکز درمانی سطح منطقه ۶ تهران، با بیان اینکه ۱۸ بیمارستان یعنی نیمی از مراکز و مجتمع‌های درمانی سطح منطقه به بیماران و افراد مشکوک به کرونا ارائه خدمت می‌کنند، گفت: بیشتر کلینیک‌های مرجع تشخیص کرونا هم در سطح این منطقه قرار دارد. بیمارستان‌های سطح منطقه پذیرای شهروندان مناطق مختلف تهران و هموطنان از اقصی نقاط کشور هستند و بخش قابل اعتنایی از ترددها در سطح منطقه ۶ تهران به منظور امور پزشکی و درمانی صورت می‌گیرد.

وی افزود: کرونا در حال رقم زدن تحولات عجیبی در دنیا و در سبک زندگی بشر است. در هر دوره‌ای، یک سری قهرمان‌هایی هم وجود دارند که آن دوره را مدیریت می‌کنند. قهرمانان دوره شیوع کرونا، پرستاران و کادر درمان هستند که سربلند بیرون آمده‌اند.

شهردار منطقه ۶ تهران ادامه داد: امسال که کشور با شیوع ویروس کرونا درگیر است، کمترین کاری که همزمان با روز ولادت حضرت زینب(س) بزرگ پرستار سفیر کربلا و تاریخ اسلام می‌تواند از سوی مسئولان انجام شود، این است که با حضور در بیمارستان‌ها بخصوص بیمارستان‌هایی است که در دوره کرونا در مقابل این بیماری تلاش کردند و سنگربان سلامت مردم بودند، از ایثارگری‌های کادر درمان تشکر کنند، خداقوت بگویند و در کنارشان باشند. مدیریت شهری نیز بنا بر وظیفه انسانی و وظیفه ذاتی شهرداری با حضور در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، وظیفه دارد اگر موضوعی از سوی کادر درمان در ارتباط با مسائل شهری مطرح می‌شود، کمک و گره‌گشایی کند.

فرهادی با اشاره به اتفاقات برهه‌های مختلف تاریخ که تغییردهنده مسیرها و رویکردها هستند، خاطرنشان کرد: کرونا هم دارد یک فضا و رویکرد جدید در زندگی بشر تحمیل می‌کند. بخصوص در ایران که با بحران کرونا همزمان با شرایط تحریم و در اوج سختی‌ها و کمبودها مواجه هستیم، پرستاران و پزشکان همه ظرفیت‌های خود را نشان داده و سنگربان واقعی سلامت مردم هستند.

وی افزود: بر همه مردم و مسئولان لازم است به صورت ویژه حداقل به لحاظ روحی و روانی از پرستاران تشکر و حمایت داشته باشند. همین که بپذیریم شب یلدا را در خانه بمانیم و در بقیه روزها هم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و محدودیت رفت‌وآمدها را مدنظر داشته باشیم، بزرگترین قدردانی را از پرستارانی انجام دادیم که شبانه‌روزی در حال خدمت به بیماران کرونایی هستند و حتی نمی‌توانند امشب که مقارن با شب یلدا است، در کنار خانواده‌شان حضور داشته باشند. جامعه پرستاری در ۱۰ ماه اخیر خیلی خسته شده است ولی با وجود فشار کرونا و تحریم و با وجود کمبود امکانات، دوام آورده و مجاهدت و ایستادگی کرده است.

شهردار منطقه ۶ تهران با بیان اینکه پرستاران امروز زینب‌وار ایستناده‌اند و قهرمان‌های این دوره ما هستند، گفت: پرستاران همیشه و بخصوص در دوره کرونا به همه مردم و مسئولان ایران یاد دادند که اگر همه کنار هم باشیم، فداکاری کنیم، نسبت به رعایت حقوق یکدیگر اهتمام داشته باشیم، می‌توانیم شرایط بحران را با سربلندی سپری کنیم. از پرستاران یاد گرفتیم که می‌توان در هر بحرانی از مردم حمایت کرد تا شرایط بهتری داشته باشند.

کد خبر 574180
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha