مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۷ تیر ۱۳۸۷ - ۱۹:۱۹
۰ نفر

گروه شهری: پیاده راه‌سازی‌ میدان آزادی تا پل چوبی به طول ۱۲ کیلومتر آخر شهریور ماه به پایان می‌رسد.

کار ساخت این طرح از فروردین سال‌جاری آغاز شده و طبق زمان‌بندی اعلام شده قرار است ظرف ۲ ماه آینده به اتمام برسد.

به گزارش همشهری شهرداری تهران پس از آنکه در میان کار متوجه کیفیت پایین مصالح به‌کار گرفته شده در طرح پیاده راه‌سازی‌ میدان آزادی تا پل چوبی شد، قرارداد خود را با شرکت سازنده لغو کرد و به‌‌منظور جلوگیری از تاخیر در برنامه زمان‌بندی هم اکنون ۱۶ پیمانکار همزمان در این طرح فعال هستند تا طبق برنامه به اتمام برسد.

ملاصالحی، مدیرعامل سازمان زیباسازی در این باره به همشهری گفت: این طرح در واقع از میدان آزادی تا میدان امام حسین را شامل می‌شود اما به‌دلیل اینکه از پل چوبی تا میدان امام حسین عملیات تعریض خیابان دردست اجراست، به همین دلیل تنها در این محدوده کار پیاده‌را‌ه‌سازی‌ تا تعریض خیابان متوقف می‌ماند.

ملاصالحی در مورد سرعت اجرای پیاده راه‌سازی‌ افزود: ساخت پیاده راه ۱۲ کیلومتری میدان آزادی تا پل چوبی با بهترین طراحی و کیفیت در مصالح تنها ۶ ماه به درازا خواهد کشید، این درحالی است که در دوره‌های قبلی مدیریت شهری تنها برای ساخت ۵۰۰ ‌متر پیاده راه‌سازی‌ یک سال و نیم وقت نیازبود.

ملاصالحی اظهارداشت: با وجود مشکلات اساسی موجود درمحورانقلاب که همانا عرض کم وانواع سد معبرونورگیرهای غیرقانونی است، قراراست همزمان با کارپیاده‌راه‌سازی‌، کف‌سازی‌، مبلمان شهری وکانال‌های جمع‌آوری آب‌های سطحی وجدول گذاری‌های مربوطه نیزصورت گیرد، تمامی نورگیرهای غیرقانونی نیزجمع آوری وتاسیسات آب وبرق ومخابرات به شکل زیربنایی ساماندهی شود.

شباهت های ساماندهی ۲ پیاده راه

وی با یادآوری این نکته که طراحی پیاده راه میدان آزادی تا پل چوبی شبیه پیاده راه‌سازی‌ خیابان ولیعصر است یکی دیگر از شباهت‌های این ۲ پیاده راه را جوسازی‌ها، مخالفت‌ها و
 اشکال تراشی‌هایی نامید که در هردوی این موارد از سوی برخی‌ها مطرح شده است.

ملاصالحی تاکید کرد: مسیر مورد اشاره هرروزازجانب مسئولان مورد بازدید قرار می‌گیرد تا اشکالات احتمالی کار برطرف شود.

وی خبر داد: شهرداری تهران همچنین در نظر دارد کار حذف زواید بصری میدان انقلاب را آغازکند، در همین راستا تمامی تابلوهای تبلیغاتی، کانال‌های کولر که نمای بد بیرونی داشته باشد حذف و کارساماندهی و جداره‌سازی‌ ساختمان‌های میدان انقلاب آغاز خواهد شد.

وی در این باره از طرح شهرداری تهران برای تخریب یکی دو ساختمان مقابل دبیرستان البرز خبر داد که از فضای فراهم شده برای محوطه‌سازی‌ مقابل دبیرستان استفاده خواهد شد.

طرح‌های ویژه دیگری از این دست نیز به‌منظور زیباسازی سایر ابنیه تاریخی، دانشگاهی و مراکز دولتی در خیابان انقلاب به اجرا در خواهد آمد.

کد خبر 57351

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز