دوشنبه ۱۷ تیر ۱۳۸۷ - ۱۴:۵۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: دولت آلمان در سطح بین‌المللی، باید به توجیه سیاست خود در زمینه انرژی بپردازد، زیرا در مباحث درباره تغییرات جوی در اجلاس گروه هشت در ژاپن، آمریکا بر استفاده بیشتر از انرژی اتمی پافشاری می‌کند.

روزنامه هاندلزبلات از برلین گزارش داد، جیمز کوناگتون (James Connaughton)، مشاور رییس جمهور آمریکا در امور تغییرات جوی در حاشیه اجلاس سران گروه هشت در تویاکو گفت: «کشوری که امکان مسوولیت‌پذیری کامل در استفاده از انرژی اتمی را دارد، از نظر من مسوول است این کار را بکند. اگر به طور جدی خواهان کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای هستیم، باید از انرژی اتمی استفاده کرد.»

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان امیدوار است در مباحثات درباره انرژی هسته‌ای نوسانی ایجاد کند. توماس اشتگ، معاون سخنگوی دولت آلمان امروز (دوشنبه 17 تیر) در برلین گفت صدراعظم این کشور معتقد است «مباحثات بر سر استفاده از انرژی هسته‌ای تحرک جدیدی را تجربه کرده است.» به گفته وی، مرکل امیدوار است در تصمیم‌گیری در خصوص کنارگذاری انرژی هسته‌ای بازنگری شود.

میشاییل مولر، دبیرکل دولت در امور محیط زیست این اتهام را رد کرد که آلمان در تصمیم‌گیری برای کنارگذاری انرژی هسته‌ای راهی ویژه را یافته است. این سیاستمدار عضو حزب سوسیال دموکرات (SPD) گفت: «این درست نیست که همه مثل ما فکر کنند.» وی گفت، در حال حاضر 66 کشور از منابع انرژی تجدیدپذیر استفاده می‌کنند و فقط 33 کشور انرژی هسته‌ای دارند.

یکی از دلایل آلمان برای کنار گذاشتن انرژی هسته‌ای این است که تا امروز مشخص نشده این کشور قرار است با زباله رادیواکتیو سوخت هسته‌ای چه کار کند. با این حال بالا رفتن قیمت انرژی در سطح جهانی، مباحثات در خصوص به‌کار‌گیری این انرژی را در آلمان شعله‌ور کرده است.

کد خبر 57306

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز