نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد کیسه پلاستیکی و بسته‌بندی، بزرگ‌ترین عامل تلف شدن موجودات دریایی هستند.

کاهش زباله‌های پلاستیکیِ اقیانوس‌ها در اولویت نشست گروه ۲۰ روز جهانی اقیانوس‌ها آلودگی پلاستیک  ژاپن در نظر دارد تا موضوع کاهش زباله‌های پلاستیکی در اقیانوس‌ها را در اولویت نشست گروه ۲۰ قرار دهد که ق

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، بررسی صدها مطالعه نشان می‌دهد کیسه‌های پلاستیکی و بسته‌بندی‌های انعطاف‌پذیر، کشنده‌ترین مواد پلاستیکی موجود در اقیانوس‌ها هستند که باعث از بین رفتن موجودات دریایی از جمله نهنگ‌ها، دلفین‌ها، لاک‌پشت‌ها و پرندگان دریایی در سراسر کره زمین می‌شوند.

تورهای ماهیگیری دورریخته شده و همچنین دستکش‌های پزشکی و پلاستیکی در مقایسه با سایر زباله‌هایی که روانه اقیانوس‌ها شده و حیوانات به اشتباه آنها را می‌بلعند، بسیار کشنده‌اند.

محققان استرالیایی اظهار داشتند بلع مواد پلاستیکی عامل تلف شدن حیوانات در ۸۰ گونه جانوری مختلف است.

نهنگ‌ها، دلفین‌ها و لاک‌پشت‌ها به دلیل بلع رشته‌ها و الیاف پلاستیکی در معرض خطر هستند و مرگ و میر پرندگان دریایی بیشتر مربوط به بلعیدن قطعات پلاستیکی سخت و بالن است. همچنین تورهای ماهیگیری بیشترین خطر را برای فک‌ها و شیرهای دریایی دارند.

به گزارش روزنامه گاردین، به گفته محققان، تلف شدن بر اثر بلعیدن هر یک از این مواد پلاستیکی با سرعت اتفاق نمی‌افتد و احتمالا بدون درد نیست. این یک روش بسیار وحشتناک مردن است.

کد خبر 572979

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha