دوشنبه ۱۷ تیر ۱۳۸۷ - ۱۷:۵۴
۰ نفر

همشهری امارات: ساختن فیلم «سن پترزبورگ» توسط سامان مقدم مدتهاست بر سر زبان‌ها افتاده است

کارگردانی که با ساخت فیلم‌هایی چون «مکس» «پارتی» و «کافه ستاره» به عنوان کارگردان موفق و کاربلد معرفی شده و تلویزیونی‌ها هم با دیدن سریال مناسبتی «پریدخت» با او ارتباط برقرار کرده‌اند. هرچند که پریدخت با نواقص زیاد و سردرگرم ماندن قصه‌اش به پایان رسید.
«سن پترزبورگ» این روزها مراحل پیش تولیدش را پشت سر می‌گذارد تا گروه بتوانند تا یک ماه و نیم دیگر آن را جلوی دوربین ببرند، فیلمی که «پیمان قاسم خانی» فیلمنامه آن را نوشته و «حمید اعتباریان» هم تهیه کنندگی آن را بر عهده دارد.

اعتباریان درباره وضعیت «سن پترزبورگ» می‌گوید: «فعلا در حال مذاکره با بازیگران و قطعی کردن فهرست آنها هستیم و در کنار آن کارهای فنی مربوط به قبل از شروع فیلمبرداری را انجام می‌دهیم که پروژه عقب نیفتد.»

البته اعتباریان نامی از بازیگران احتمالی‌شان نمی‌برد و همه چیز را به بسته شدن قراردادهای بازیگران موکول می‌کند تا حرف و حدیثی به وجود نیاید. بنابراین هنوز نمی‌توان گفت که در سن پترزبورگ چه بازیگرانی را خواهید دید. هرچند که به گفته اعتباریان بازیگران خوب و صاحب نامی مد نظر گروه است. ضمن اینکه قرار است نام فیلم هم عوض شد و با نام جدید جلوی دوربین برود.

«سن پترزبورگ» ابتدا قرار بود توسط کمال تبریزی ساخته شود اما «سیران فیلم» که تهیه‌کننده فیلم است، کارگردانی را به سامان مقدم سپرد. مقدم هم البته مدتی بعد از آماده نبودن فیلمنامه گلایه کرد و سراغ ساختن دومین سریالش به نام «راه شیری» رفت.
اما در حال حاضر به گفته اعتباریان، فیلمنامه آماده شده است، البته بخش اول آن.

چون «سن پترزبورگ» دو بخش ایران و روسیه دارد و فعلا فیلمنامه بخش مربوط به ایران آن آماده است و بخش روسیه هم در حال بازنویسی است و تا به امروز هم قرار است «مقدم» آن را کارگردانی کند و فعلا تغییری در سازنده فیلم اتفاق نیفتاده است.

«سن پترزبورگ» فیلمی کمدی است درباره رفاقت و دوستی. داستانی که به نظر می‌رسد مقدم با آن به روزهای دستیاری مسعود کیمیایی، کارگردانی که به ساختن فیلم‌هایی با مضمون رفاقت شهرت دارد، بازمی‌گردد.حمید اعتباریان درباره داستان فیلم تازه‌اش می‌گوید: «رفاقت و پاک بودن سرشت آدم‌ها اصلی‌ترین موضع فیلم است و نجابت مردم ایران در آن به تصویر کشیده می‌شود.

به خصوص طبقه زیر متوسط که شاید از نظر بعضی‌ها چندان خوشبخت نباشند اما فیلم نشان می‌دهد که برعکس، شاید آنها خوشبخت‌تر از بقیه باشند.»«سن پترزبورگ» البته تنها در ایران نمی‌گذرد و قرار است بخشی از آن در کشور روسیه بگذرد و گویا گروه فیلمبرداری پس از پایان کار در ایران به این کشور سفر می‌کنند.

اعتباریان می‌گوید که برای فیلمبرداری در این کشور مشکلی نیست و قرار است این بخش با مشارکت یک شرکت فیلمسازی روسی ساخته شود که با آن شرکت مذاکره شده و شهرداری سن پترزبورگ هم در جریان حضور گروه فیلمبرداری ایران در این شهر قرار دارد. تنها باید بخش دوم فیلمنامه هم آماده شود تا گروه تولید بتوانند آن را به شرکت روسی ارائه کرده و برای فیلمبرداری آن به نتیجه برسند.

به دلیل اینکه بخشی از داستان در کشور روسیه سپری می‌شود، فیلم بازیگران خارجی هم دارد که به گفته اعتباریان درباره آنها هم صحبت شده اما نام آنها هم قطعی نیست. هر چند که مدتی پیش خبرهایی مبنی بر حضور عمر شریف و مایکل کین در این فیلم ،منتشر شده بود.

کد خبر 57285

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز