دوشنبه ۱۷ تیر ۱۳۸۷ - ۲۰:۲۲
۰ نفر

گروه ورزش: همه آمده بودند؛ از عمو نصی و ستار همدانی گرفته تا قلعه‌نویی و فتح‌الله‌زاده.

آخر قرار بود استقلال پس از 40 – 50 سال صاحب کمپ اختصاصی شود. این چهارمین یا پنجمین باری بود که کلنگ روبان آبی به بهانه ساخت ورزشگاه یا کمپ اختصاصی استقلال به زمین می‌خورد،

حدودا از سال 1377 به این طرف. و حالا امیدواری‌ها برای اینکه این کلنگ، آخرین کلنگ نمایشی باشد بسیار زیاد است، چون کسی که آن را به زمین کوبید محمد علی‌آبادی است؛ مرد ساخت و سازهای ورزشی.

او در این 3 سالی که به‌عنوان رئیس سازمان تربیت بدنی فعالیت می‌کند، کلی استادیوم و کمپ و ساختمان ورزشی افتتاح کرده، اما هیچ‌گاه روی دوش ورزشی‌ها نرفت، البته تا دیروز. او در هنگام حضورش در محل کمپ واقع در ضلع شرقی پارک ارم، توسط هواداران استقلال بر دوش گرفته شد تا به این ترتیب مورد تقدیر استقلالی‌ها قرار بگیرد.

شاید هم این دوش‌کش کردن برای این بود که این بار دیگر احداث کمپ استقلال به 4 -5 کلنگ خوردن ساده به زمین خلاصه نشود. خلاصه اینکه دیروز هر کس صحبت می‌کرد می‌گفت؛ این بار، دفعه آخر است.

مراسم قرار بود ساعت 30/18 دقیقه آغاز شود که با توجه به تاخیر 40 دقیقه رئیس سازمان تربیت بدنی از ساعت 10/19 دقیقه آغاز شد. کلی هم تدارک دیده بودند برای این مراسم. لیدرها آمده بودند، تماشاگران هم بودند، گروه سرود هم بود و البته مراسم آشتی کنان. آشتی‌کنانی که بیشتر باعث خنده حاضرین شد.

محمد علی‌آبادی در پایان صحبت‌های خود، پس از تشکر از تمام کسانی که برای احداث کمپ باشگاه استقلال تلاش کرده‌اند، از امیرقلعه نویی و ناصرحجازی خواست که برای حاضرین در جمع صبحت کنند و با بوسیدن روی هم کدورت‌های گذشته را فراموش کنند اما ظاهرا ریاست سازمان تربیت بدنی خبر نداشت که ناصر حجازی در جمع حاضر نیست.

در این مراسم علاوه بر محمد علی‌آبادی که قرار بود اولین کلنگ را به زمین بزند، معاونین سازمان تربیت بدنی، زریبافان رئیس مجمع باشگاه استقلال، اعضای هیأت‌مدیره این باشگاه، فتح‌الله‌زاده مدیرعامل باشگاه استقلال و امیر قلعه‌نویی به همراه اعضای کادر فنی و بازیکنان استقلال نیز حضور داشتند.

مهندس هادیانی، رئیس توسعه تجهیز، خزایی، رئیس صندوق حمایت از ورزشکاران و پیشکسوتان، حسین نژاد فلاح، عضو هیأت‌مدیره باشگاه پرسپولیس و نماینده مجلس، علیرضا محجوب و سید کاظم دلخوش نمایندگان تهران و صومعه سرا از دیگر چهره‌های حاضر در مراسم کلنگ‌زنی احداث کمپ اختصاصی استقلال بودند.

در این میان از نژاد فلاح که عضو هیات رئیسه باشگاه پرسپولیس است هم خواسته شد به‌طور نمادین کلنگ احداث کمپ را بر زمین بزند که این مسئله مورد توجه هواداران استقلال قرار گرفت.

اگر می‌خواهید از امروز در جریان روند احداث این کمپ قرار بگیرید یا از پیگیری روند ساخت آن مطمئن شوید، این آدرس را گوشه کاغد سفید یادداشت کنید؛ بلوار فردوس غربی،
چهار راه بهار، ضلع شرقی پارک ارم، انتهای کوچه اصغرزاده. کمپ اختصاصی استقلال اینجا بنا می‌شود.

فتح‌الله‌زاده با خودش لودر آورد
مدیرعامل باشگاه استقلال حرف‌هایی را که باید موقع افتتاح کمپ اختصاصی باشگاهش می‌زد، هنگام کلنگ زنی به زبان آورد: «از امروز این باشگاه هم صاحب خانه شد و می‌تواند با عملکرد مثبت از این مجموعه به درآمدزایی هم برسد.»

او که شم اقتصادی بالایی دارد، به یک نکته جالب اشاره کرد: «امروز با آغاز به کار ساخت کمپ اختصاصی باشگاه، 70 میلیارد تومان به دارایی‌های باشگاه استقلال اضافه شد.» او این حرف را بعد از آنکه متوجه شد زمین کمپ استقلال 70 میلیارد تومان ارزش دارد، به زبان آورد.

علی فتح‌الله‌زاده در مود امکانات این کمپ که فعلا یک زمین خاکی 45 هزار متری است، هم گفت: «ما قصد داریم علاوه بر ساخت زمین چمن، زمین تمرین و سالن چند منظوره، مجتمع تجاری فرهنگی را هم در کنار این مجموعه احداث کنیم تا اوقات فراغت خانواده‌های بازیکنان تیم هم به بهترین شکل پر شود.»

فتح‌الله‌زاده برای اینکه در این مراسم خیلی خشک و رسمی صحبت نکند، به نکته‌ای اشاره کرد که بیشتر از همه خودش را خنداند: «راستش پیش از افتتاح این مجتمع می‌ترسیدم رئیس سازمان تربیت بدنی را به محوطه آن دعوت کنم زیرا محوطه این مجموعه آنقدر زیباست که فکر می‌کردم علی‌آبادی از من بخواهد مجموعه را به سازمان بدهیم تا در آن مجموعه ورزشی زیر نظر سازمان ساخته شود!»

به گفته حاجی فاز نخست این زمین سال آینده افتتاح می‌شود که در شش ماه اول آن زمین چمن و در شش ماه دوم سالن چند منظوره مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد تا بازیکنان به غیراز زمین تمرین از سالن‌های دیگر نیز استفاده کنند. در فازهای بعدی هم هتل، مجتمع تجاری - ورزشی و ساختمان‌های اداری مدنظر در این مجموعه مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل آبی‌ها که نمی‌خواست این مراسم فقط یک کلنگ‌زنی ساده باشد، دیروز با خودش یک لودر هم به مجموعه آورد تا بلافاصله پس از پایان مراسم، کارهای نخستین ساخت این مجموعه را آغاز کند!

کد خبر 57265

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز