همشهری آنلاین: خارجی‌ها می‌توانند در طرح واگذاری‌های شرکت‌های دولتی مشمول اصل ۴۴ و خصوصی‌سازی در کشور مشارکت کنند و تا ۱۰۰ درصد این شرکت‌ها را خریداری کنند.

غلامرضا حیدری کردزنگنه - معاون وزارت اموراقتصادی و دارایی و رییس هیات عامل سازمان خصوصی‌سازی با بیان این مطلب گفت: هیچ فرقی در این واگذاری‌ها میان داخلی‌ها و خارجی‌ها وجود ندارد و خارجی‌ها می‌توانند مالکیت ۱۰۰ درصد یک شرکت را در اختیار داشته باشند اما این خرید و مالکیت محدود به ۲۵ درصد یک بخش صنعتی و تولیدی در کشور و ۳۵ درصد هر رشته اقتصادی است.

به گزارش خبرنگار واحد مرکزی خبر، وی گفت: به عنوان مثال یک بنگاه خارجی می‌تواند ۱۰۰درصد یک شرکت ایرانی را بخرد اما نمی‌تواند همه شرکت‌هایی را که در این رشته مانند فولاد فعالیت می‌کنند خریداری کند.

کردزنگنه گفت: خارجی‌ها می‌توانند از ۱۰ میلیون تن ظرفیت تولید فولاد در کشور تا ۳.۵ میلیون تن را خریداری کنند اما نمی‌توانند همه این ظرفیت را در اختیار خود بگیرند.

وی افزود: در این چارچوب ۱۰۰ درصد یکی از شرکت‌های پتروشیمی کشور اخیرا به یک کنسرسیومی از ترکیه فروخته شد.

رئیس هیات عامل سازمان خصوصی‌سازی گفت: خارجی‌ها می‌توانند سال به سال سود خود را با هر ارزی از کشور خارج کنند و بعد از ۳ سال هم می‌توانند کل سرمایه را از کشور ببرند و دولت هم سرمایه آنها را تضمین کرده است و تسهیلات خوب دیگری هم در انتظار آنهاست.

کد خبر 56521

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز