مجموع نظرات: ۰
پنجشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۰
۰ نفر

مردی که در زندان دست به جنایت زده و به قصاص محکوم شده بود، با تلاش تیم صلح و سازش دادسرای جنایی از مجازات مرگ رهایی یافت و بخشیده شد.

حوادث

به ‌گزارش همشهری آنلاین، حادثه روز بیستم مهر سال ۹۷ در زندان تهران بزرگ رخ داد. آن روز وقتی مأموران زندان در جریان درگیری میان دو زندانی قرار گرفتند، قدم در بند گذاشتند و به تحقیق در این‌باره پرداختند. بررسی‌ها حکایت از این داشت که در جریان این دعوا دو زندانی با ضربات چاقو زخمی شده‌اند که هردو به بیمارستان انتقال یافتند، اما یکی از آنها به‌دلیل شدت جراحت و خونریزی شدید فوت شد.

گزارش جنایت در زندان به بازپرس ویژه قتل تهران اعلام شد و او دستور بازداشت قاتل را صادر کرد. متهم که سهیل نام دارد در بازجویی‌ها به قتل اقرار کرد. او درخصوص انگیزه‌اش گفت: من مدت‌ها می‌شد که با یکی از زندانیان به نام جعفر اختلاف داشتم. او زندانیان تازه‌وارد را اذیت می‌کرد و من همیشه سر این مسئله با او درگیر می‌شدم.

او ادامه داد: اتهام من کلاهبرداری بود و چند وقت قبل دستگیر و زندانی شدم. در حال گذراندن دوران محکومیتم بودم که پسری کم سن و سال وارد زندان شد. جعفر شروع کرد به اذیت کردن او. با او کل‌کل و مقابل زندانیان دیگر او را مسخره می‌کرد. همین باعث ناراحتی زندانی تازه‌وارد می‌شد. من تصمیم گرفتم به جعفر بفهمانم که نباید هرکاری دوست دارد در زندان انجام بدهد. او دوست داشت طوری رفتار کند که همه از او حساب ببرند و تحمل اینکه کسی روی حرفش حرفی بزند را نداشت. من اما روز حادثه در ساعت هواخوری به سراغش رفتم و با چاقوی دست‌سازی‌ که در زندان درست کرده بودم، تهدیدش کردم تا کاری به زندانی تازه‌وارد نداشته باشد. همین موضوع شروع درگیری ما بود که با دخالت مأموران تمام شد و من به سلولم رفتم. اما جعفر بار دیگر به سراغم آمد و هر دو با چاقوی دست‌سازی‌ که داشتیم، به یکدیگر حمله ور شدیم. هم او ضربه زد و هم من. اما ضربه‌های او سطحی بود و من در دفاع از خودم چندین ضربه به او زدم که باعث مرگش شد.

متهم پس از محاکمه در دادگاه کیفری به قصاص محکوم شد و حکم به تأیید قضات دیوان عالی کشور رسید. پس از آن پرونده پیش روی قاضی مریم خلیفه، دادیار شعبه چهارم اجرای احکام دادسرای جنایی تهران قرار گرفت و تلاش تیم صلح و سازش دادسرای جنایی برای جلب رضایت از اولیای دم شروع شد. سرانجام چند روز قبل اولیای دم راضی شدند تا با دریافت دیه، متهم را ببخشند و حکم قصاص را اجرا نکنند.

به این ترتیب متهم دیه را فراهم و رضایت اولیای دم را جلب کرد و خانواده مقتول برگه رضایت نامه را امضا کردند و قاتل را بخشیدند.

کد خبر 564468

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار حوادث

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha