سه‌شنبه ۴ تیر ۱۳۸۷ - ۱۹:۵۲
۰ نفر

گروه سیاسی: با خروج نام گروه تروریستی منافقین از فهرست گروه‌های تروریستی توسط وزارت کشور انگلیس، دولت لندن رسما به جمع حامیان تروریسم پیوست

یک سخنگوی وزارت کشور انگلیس در اظهاراتی که ایرنا خبر آن را منتشر ساخت، اعلام کرد‏:‏ این وزارتخانه دستور خروج سازمان مجاهدین خلق (گروهک تروریستی منافقین) از فهرست گروه‌های ممنوعه را صادر کرده است‏.

وی گفت:‏ این دستور دوشنبه شب و پس از پایان بحث مجلس اعیان در مورد خروج نام این گروه از فهرست گروه‌های تروریستی امضا و صادر شد.

پیش از این یک دادگاه عالی در انگلیس به خروج نام فرقه تروریستی منافقین از فهرست سیاه تروریست‌ها رای داده بود.

گروه تروریستی منافقین که ترور کور هزاران شهروند عادی ایرانی و جمع زیادی از مسئولین غیرنظامی جمهوری اسلامی را در پرونده سیاه خود دارد، با پیوستن به ارتش صدام در کشتار مردم عراق نیز نقش مستقیم ایفا کرده است.

به نظر می‌رسد، حذف نام این گروه تروریستی از فهرست تروریست‌ها، پاداشی از جانب دولت انگلیس به مزدوری و جاسوسی منافقین باشد.

با وجود درخواست ملت و دولت عراق، آمریکایی‌ها نیز با تحت حمایت قرار دادن باقیمانده این گروه تروریستی در عراق در پادگان اشرف، اجازه اخراج آنها توسط دولت عراق را نمی‌دهند.

روزنامه البینه الجدیده هم با تاکید بر اینکه جنایت گروهک منافقین بر هیچ عراقی‌ای پوشیده نیست، نوشت: حضور آنان در عراق به‌عنوان گروه مخالف ایران غیرقابل‌قبول است و دولت عراق باید در سریع‌ترین زمان آنان را از عراق اخراج کند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، این روزنامه چاپ عراق با انتقاد از برخی نمایندگان عراقی که از این گروهک حمایت می‌کنند، نوشت: آنهایی که از این گروهک حمایت می‌کنند در ریختن خون بی‌گناهان عراق شریک هستند.

هماهنگی گروهک‌های تروریستی با آمریکا

ایرنا: یک هیات نظامی آمریکایی در شمال عراق طی نشستی با سران 4گروه تروریستی مخالف نظام جمهوری اسلامی، تلاش کرده است تا میان آنها ایجاد هماهنگی کند.

این نشست در سلیمانیه عراق برگزار شده و طی آن سرکردگان گروهک‌های تروریستی کومله، دموکرات و  2 گروه تروریستی دیگر حضور داشته‌اند.

کد خبر 56046

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز