آزاده بهشتی: معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از صدور بیش از 300 هزار ویزای الکترونیک برای گردشگران طی ماه‌های اخیر خبر داد

محمد‌شریف ملک‌زاده در دیدار با مقامات سفارت ایتالیا در محل هتل لاله تهران گفت: با راه‌اندازی سیستم صدور ویزای الکترونیک بیش از 300 هزار گردشگر از خدمات ویزای الکترونیک بهره‌مند شده‌اند.

او گفت: تلاش برای توسعه همه جانبه گردشگری جهانی، فلسفه وجودی سازمان‌ جهانی گردشگری است و همه ما و بسیاری دیگر در سراسر جهان که این ماموریت بزرگ را برعهده گرفته‌ایم، نسبت به تحقق زیبایی‌ها، ارزش‌ها، نتایج پرثمر محلی، ملی و جهانی این ماموریت مسئول هستیم.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: امروزه نقش گردشگری در هم‌افزایی ظرفیت‌های جهانی برای تحقق و توسعه حیات طیبه، زیباسازی و شیرین کردن زندگی، افزایش برخورداری و رفاه، کاهش و رفع فقر، محرومیت و تلخ‌کامی‌ها، اشتغال‌زایی، توزیع عادلانه فرصت‌ها و درآمدها، نقش دادن به جوامع محلی، محترم شمردن دولت‌های ملی، افزایش شناخت متقابل، تحکیم دوستی‌ها، حفاظت آگاهانه از محیط‌زیست و توسعه امنیت و صلح پایدار از طریق توسعه عمومی عدالت به‌‌خوبی قابل درک است.

ملک‌زاده ادامه داد: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با در اختیار داشتن سه محور اصلی فرهنگ، تاریخ و هنر بشری و آمیختن یادمان‌های تاریخی و فرهنگی با هنر و صنایع‌دستی حرکت پرشتاب و منسجم خود را برای پاسداری از داشته‌ها و ارزش‌های هنری آغاز کرده است.

در این میان گردشگری به عنوان حلقه اتصال فرهنگ با هنر و صنایع‌دستی می‌تواند نقش بسیار مهمی در توسعه صلح و دوستی ملت‌ها ایفا کند.

وی گفت: از دیرباز مردم‌داری، میهمان‌نوازی و مهرورزی از ویژگی‌های بارز مردم مشرق زمین بوده است که جمهوری اسلامی ایران با داشتن مردمانی خونگرم و میهمان‌دوست از این نظر جایگاه ویژه‌ای را داراست.

رشد 50 ‌درصدی سفر گردشگران ایرانی به ایتالیا

معاون سفارت ایتالیا نیز در این دیدار از رشد 50‌درصدی سفر گردشگران ایرانی به ایتالیا خبر داد.

مونتی، در این دیدار گفت: براساس آمارهای سازمان جهانی جهانگردی، میزان گردشگران از سال 1996 تا 2003 از 400 میلیون نفر به 800 میلیون نفر رسیده است و میزان جهانگردان نیز 43‌درصد رشد داشته است.

وی ادامه داد: بر اساس آمارهای سازمان جهانی جهانگردی در سال 2020 نیز شاهد یک میلیارد و 600 نفر مسافر خواهیم بود.

به گفته معاون سفارت ایتالیا در حال حاضر در  این کشور تنها 12 درصد مشاغل به گردشگری اختصاص دارد و 5‌درصد درآمد ناخالص ملی از گردشگری تأمین می‌شود.

مونتی زیبایی طبیعی، روش سالم زندگی، تنوع پخت‌و‌پز و فرهنگ و سنن را از جمله جادبه‌های گردشگری کشور عنوان کرد و گفت: یکی از ریشه‌های مشترک ایران و ایتالیا ارتباط فرهنگی ایتالیا با جهان اسلام است که برآمده از مذهب‌گرایی و گرایشات روحانی است.

وی با اشاره به همکاری‌های مشترک در حوزه میراث فرهنگی همکاری در زمینه بازسازی ارگ بم، بازسازی آرامگاه کوروش، امضای قراردادهای باز‌آرایی موزه ملی و موزه ایران باستان را از جمله همکاری‌های دو کشور در حوزه میراث فرهنگی ذکر کرد.

معاون سفارت ایتالیا اظهار داشت: توسعه گردشگری بین‌المللی نشانه‌ بارزی از ثروت، فرهنگ و بسط ارتباطات جهانی است.

مونتی توریسم را یکی از حربه‌های اساسی علیه فقر عنوان کرد همان‌گونه که رشد گردشگری در صحرای آفریقا، آسیای جنوب شرقی و آمریکای جنوبی نشان می‌دهد.

همشهری امارات

کد خبر 55760

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ثبت نام و قیمت خودرو

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز