غرفه ویژه رخشان بنی‌اعتماد شامل جوایز داخلی و خارجی، دست‌نوشته‌ها، دکوپاژ‌‌‌ها و لوازم صحنه روز نمایش فیلم‌های مستند وی در هفته فرهنگی باغ فردوس رو‌نمایی و افتتاح می‌شود.

چهار مستند از ساخته‌های بنی‌اعتماد به نام‌های آخرین دیدار با ایران دفتری، زیرپوست شهر، این فیلم‌ها رو به کی نشون می‌دین؟ و تمرکز در بخش ویژه هفته فرهنگی باغ فردوس به نمایش درمی‌آید.

بنی‌اعتماد سه مستند اول را در دهه 70 و تمرکز را در دهه 60 ساخته است. همچنین مستند زیر پوست باران به کارگردانی شالیزه عارف‌پور در بخش آزاد این هفته فیلم نمایش داده می‌شود که درباره رخشان بنی‌اعتماد و باران کوثری در پشت صحنه فیلم سینمایی زیرپوست شهر است.«این فیلم‌ها رو به کی نشون می‌دین؟» درباره حاشیه‌‌‌نشینان و ساکنان شهرک فاطمیه تهران است و وضعیت نامناسب معیشت آنها و فقدان امکانات شهری را در این شهرک تصویر می‌کند. شهردار وقت تهران پس از دیدن این فیلم دستور ساخت خانه‌هایی ارزان‌قیمت را صادر کرد که نیمه دوم فیلم در خانه‌های جدید حاشیه‌نشینان شهرک فاطمیه می‌گذرد.

«تمرکز» و «زیر پوست شهر» به ترتیب به معضلات تراکم در تهران و اعتیاد در جامعه می‌پردازند و «آخرین دیدار با ایران دفتری» هم با حضور فرهاد شریفی زندگی ایران دفتری بازیگر قدیمی سینما و تئاتر ایران را تصویر می‌‌کند. این فیلم به تهیه‌‌کنندگی انجمن بازیگران خانه سینما و بنی‌اعتماد ساخته شده است.

نخستین هفته فرهنگی باغ فردوس ویژه فیلم‌های کوتاه داستانی و مستند به همت انجمن دوستداران موزه سینما با همکاری نشر ماهریز از 8 تا 14 تیر‌ماه در موزه سینما برگزار می‌شود.

کد خبر 55638

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز