مجموع نظرات: ۰
جمعه ۳۱ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۹:۱۹
۰ نفر

گروه شهری: پنج طرح بزرگ فرهنگی تا پایان تیرماه در تهران به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش خبرنگار ما، مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهر تهران با اعلام این خبر گفت: موزه شهید چمران، کتابخانه 13 آبان، مجتمع فرهنگی زندگی، تکمیل موزه سینما و سینما ملت، طرح‌هایی است که تا پایان تیرماه به بهره‌برداری خواهند رسید.

اکبر تشکری نیا افزود: منزل پدری شهید چمران، واقع در محله سرپولک تهران،
پس‌از بازسازی به موزه تبدیل شده‌است که این طرح در 5 تیرماه با حضور شهردار محترم به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: همچنین طرح کتابخانه کوی 13 آبان نیز که دارای دو سالن مطالعه،  ویژه برادران و خواهران و همچنین یک سالن آمفی تئاتر است  تا نیمه‌تیرماه به‌ بهره‌برداری خواهد رسید.

تشکری‌نیا بهره‌برداری از مجتمع بزرگ زندگی که دارای 5 سالن سینما‌ست را گامی مهم در توسعه فضاهای فرهنگی شهر قلمداد کرد که در نیمه اول تیرماه به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی تهران در ادامه گفت: احداث یک سالن سینما در موزه سینما طرح دیگری است که مورد توجه شهرداری تهران بوده  و  آماده بهره‌برداری است.

وی همچنین کار ساخت سینما ملت را در مراحل پایانی دانست و افزود: سینما ملت نیز برای بهره‌برداری آماده است و آزمایش‌های اولیه برای بهره‌برداری از این طرح بزرگ انجام شده‌ که تا پایان تیرماه شاهد افتتاح آن خواهیم بود.

وی از این دوره به‌عنوان دوره ساخت و ساز فرهنگی در پایتخت یاد کرد و اظهار داشت: تا پایان سال‌جاری 3 میلیون متر مربع به فضاهای فرهنگی پایتخت افزوده خواهد شد.

تشکری نیا آغاز احداث این طرح‌ها را از 2 سال پیش دانست و یادآور شد: در کنار این 5 طرح، باغ موزه دفاع مقدس، باغ کتاب و همچنین باغ فرانمای ایران نیز که از 2 سال گذشته آغاز شده، تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

احداث 20 مسجد تا پایان سال

وی بلندنظری شهرداری تهران را در اجرای طرح‌های فرهنگی مهم‌ترین عامل گسترش فضاهای فرهنگی اعلام   و  خاطرنشان کرد: بیش از 20 مسجد نیز در مناطق مختلف شهر در دست ساخت است که با تلاش‌های انجام شده تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیر عامل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهر تهران اعلام کرد: سینما ملت طرحی است که می‌توانست بسیار معمولی و بدون ویژگی‌های خاص و در زمانی کوتاه‌تر ساخته شود، اما نگاه شهردار محترم در ایجاد مرکزی فاخر و ماندگار موجب شد تا اثر برای نسل‌های آینده به یادگار گذاشته شود.

وی همچنین به ساخت چند استادیوم در مناطق مختلف تهران اشاره کرد و افزود: انتظار می‌رود که بخش زیادی از طرح‌های فرهنگی که از 2 سال پیش کار ساخت آنان آغاز شده، تا پایان امسال به بهره‌برداری برسد.

تشکری نیا کارنامه شهرداری تهران را در توسعه فضاهای فرهنگی مثبت ارزیابی کرد و گفت: تردیدی نیست که امسال، سال توجه به توسعه فضاهای فرهنگی است و تمامی شهروندان تا پایان سال هر ماه شاهد افتتاح چند طرح بزرگ خواهند بود.

کد خبر 55562

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز