چهارشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۳:۱۵
۰ نفر

مرتضی رضایی:‌ ستاره‌های زیادی روی زمین می‌درخشند! تعداد آنها آن‌قدر زیاد است که از فاصله بسیار دور قابل رویت هستند.

اینجا اتوبانی است که از یک سمت به دهکده المپیک می‌رسد و از سمت دیگر به استادیوم آزادی راه دارد. اتوبوس‌های زیادی در کنار خیابان متوقف شده‌اند.بازی فینال در جام حذفی را استقلال برده و این شیشه خرده‌هایی که کف اتوبان ریخته است ماحصل کارهواداران خوش ذوقی است که آمده بودند تا قهرمانی تیمشان را از نزدیک مشاهده کنند.

فرقی نمی‌کند، چه تیم آنها بازی را ببرد و چه ببازد، این اتفاق در بیشتر بازی‌هایی که دو تیم استقلال یا پرسپولیس دارند می‌افتد!به هر حال سرگرمی دیگری برای خالی کردن احساسات پس از شکست یا پیروزی وجود ندارد و بهترین کار شکستن شیشه‌ها و تخریب اموال عمومی به نحو احسن است!

قاضیان یکی از کارشناسان شرکت واحد اتوبوسرانی در این مورد می‌گوید:«این اتفاق اصلا هم عجیب نیست.هر بار که شرکت اتوبوسرانی وظیفه سرویس دهی به ورزشگاه را بر عهده می‌گیرد پیش‌بینی خسارت‌های میلیونی به اتوبوس‌ها را می‌کند.» روز بازی پگاه مقابل استقلال تهران هم از این قاعده مستثنی نبود.با این تفاوت که این بار خسارت وارده به شرکت اتوبوسرانی تقریبا 10 برابر کم شده است!اتفاقی که به‌نظر با تدابیر کنترل شده ماموران نیروی انتظامی افتاده است.

قاضیان به این مورد هم اشاره می‌کند و می‌گوید:«کارماموران نیروی انتظامی قابل ستایش است اما به‌نظرم نکته‌ای که در اینجا مطرح است و به‌نظر من دلیل اصلی کاهش  خسارت است عدم‌حضور تیم پرسپولیس و هوادارانش برای این مسابقه است.

مطمئن باشید اگر به جای پگاه، پرسپولیس حریف استقلال در این مسابقه بود خسارت به اتوبوس‌ها از 100 میلیون تجاوز می‌کرد» قاضیان با اشاره به خسارت‌های وارده در این بازی ادامه می‌دهد:«آن‌طور که ما برآورد کردیم خسارت اولیه وارد شده به اتوبوس‌ها 270میلیون ریال است.شرکت اتوبوسرانی برای این بازی 446 دستگاه اتوبوس و 550دستگاه مینی بوس را به ورزشگاه اعزام کرده بود که از این بین به 134 دستگاه اتوبوس خسارت وارد شده است.خوشبختانه کارشناسان ومسئولان فنی شرکت اعلام کرده‌اند که بسیاری از اتوبوس‌ها قابل تعمیر است ولی خیلی از آنها باید یک راست به جمع ماشین‌های اوراقی بپیوندند.»

همیشه وقتی بحث خسارت به اتوبوس‌های شرکت واحد در بازی‌های بزرگ مطرح می‌شود این شایعه شنیده می‌شود که اتوبوسرانی، اتوبوس‌هایی را برای مسابقات می‌فرستد که از رده خارج هستند وکارایی لازم را ندارند.کارشناس این شرکت در این مورد می‌گوید:«اتوبوس‌هایی که برای مسابقات اعزام می‌شوند عمری کمتر از 5 سال دارند، اگر این‌طور نبود شرکت برای جبران خسارت‌های وارده افسوس نمی‌خورد.حتی بعضی مواقع شنیده می‌شد که اتوبوسرانی، با اتوبوس‌های کهنه سرویس‌دهی می‌کند و برای جبران خسارت هزینه اتوبوس‌های نو را می‌گیرد.

اما همان طور که در اطلاعیه‌های متعدد اعلام شده نهاد‌ها و ارگان‌ها در جبران خسارت به اتوبوس‌های شرکت هیچ‌گونه نقشی ندارند و انتظار این شرکت از تدابیر مراجعی همچون شورای تامین استان، نیروی انتظامی و استادیوم آزادی همچنان مورد تاکید است.»

کد خبر 55382

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز