انتشار مطلب «امام‌خمینی، سیاستمدار یا حقیقت‌مدار» در وبلاگ شخصی محمود‌احمدی‌نژاد، بار دیگر وی را در صدر اخبار قرار داد.

نظرات شخصی یا رسمی

 البته رئیس‌جمهوری با دسته‌بندی سیاستمداران تصریح کرد یک دسته سیاستمدارانی هستند که همواره منکر تدبیر الهی دست غیب خداوند در عرصه انقلاب می‌شوند و مانند ماتریالیست‌ها حضور خدا و حجت خدا را در تحولات عالم و سیر تاریخ بشر انکار می‌کنند و ای کاش فقط انکار می‌کردند.

 بلکه این تفکرات را به سخره می‌گیرند البته محمود‌احمدی‌نژاد به رسم همیشگی به انتقاد از سیاستمدارانی پرداخت که در این روزگار هاله‌های نور الهی می‌بینند و خداوند را از محاسبات سیاسی خود کنار گذاشته‌اند و این افراد همان کسانی هستند که با وجود مذهبی بودن و بهره‌گیری از ادبیات مذهبی فاقد جهان‌بینی مذهبی هستند در حالی که هر کس که هاله‌های نور خداوند را منکر شود به کوری خود اعتراف کرده است.

  البته بسیاری انتشار این مطلب اینترنتی را مطلبی در سایت شخصی محمود‌احمدی‌نژاد و نه رئیس‌جمهور ارزیابی کردند و آن را مطلبی نوشته شده توسط یک شخص حقیقی و نه حقوقی دانستند اما علی‌اکبر جوانفکر مشاور مطبوعاتی رئیس جمهور تصریح کرد این مطلب در سایت شخصی احمدی‌نژاد منتشر شده است اما به هر حال آقای احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور ایران هستند و می‌توان این را  مواضع رئیس جمهور دانست و نمی‌توان این دو را از هم جدا کرد.

با رئیس‌جمهور 100 درصد موافقم

مشاور مطبوعاتی رئیس‌جمهور، مخالفان تفکر مدیریت جهانی توسط امام زمان را افرادی دانست که بیش از مخالفت با احمدی نژاد با باورها و اعتقادات خود به مخالفت برخاسته‌اند و بدون آنکه به تاثیر رفتار و دامنه مخالفت خود توجه داشته باشند ، از اساس اعتقادات شیعه را که خود به آن باور دارند، مورد سؤال قرار می دهند.

علی‌اکبر جوانفکر با بیان این مسئله و انتقاد از کسانی که مخالف مدیریت جهانی توسط امام زمان هستند گفت: امام زمان (عج) امام حی و زنده هستند و هنگامی که پذیرفتیم ایشان زنده هستند، در عالم دارای تاثیر وصاحب نقش هستند. ایشان واسطه فیض خداوند متعال هستند و با توسل به ایشان می‌توان از وجود با برکتشان بهره‌مند شد. بنابراین نباید تصور کنیم که امام زمان (عج) زنده هستند اما هیچ نقش و تاثیری در مدیریت زمان و زندگی بشر ندارند و در  گوشه ای منتظر دریافت فرمان خداوند برای ظهور هستند.

کسانی که نقش و تاثیر امام زمان (عج) در مدیریت جهان را زیر سؤال می‌برند در واقع حی بودن و زنده بودن آن‌حضرت را مورد سؤال قرار می‌دهند. مشاور مطبوعاتی  احمدی‌نژاد با مردود دانستن این مطلب که هیچ‌کس با ادبیات و نگرش ایشان به مبحث ولایت امام زمان (عج) موافق نیست تصریح کرد:« من با آنچه آقای احمدی‌نژاد بیان کرده‌اند، 100درصد موافق هستم. نه تنها من بلکه همگان از بیان این نکته استقبال کرده‌اند و این نظر همه ملت ایران است.

اما عماد افروغ نماینده سابق مجلس و استاد دانشگاه ضمن مخالفت با نظریه جوانفکر گفت: تا زمانی که رفتارهای صورت گرفته از سوی ما خلاف نص صریح قرآن، سنت و فهم عقلانی باشد نمی‌توان ادعای ارتباط با امام زمان را کرد زیرا متاسفانه این ادعا زمانی مطرح می‌شود که افراد می‌خواهند کاستی‌ها و ضعف‌های خود را توجیه کنند، در حالی‌که رفتارهای خلاف عقل با ادعای ارتباط با امام زمان هرگز قابل جمع نیست.

هرچند افروغ از رویه حاکم دولت نهم انتقاد کرد اما جوانفکر بار دیگر تصریح کرد: هیچ‌کس در دولت نهم مدعی ارتباط با امام زمان‌(عج) نشده است اما برخی افراد با نسبت دادن اینگونه مطالب بی‌اساس، قصد دارند مخالفت خود را با دولت به نحوی توجیه کنند. دست خدا همواره کارها را مدیریت می‌کند و امام زمان هم واسطه فیض الهی هستند و در اداره امور جهان نیز تاثیر گذارند و کمک الهی را برای کسانی که به آن حضرت متوسل بشوند و به ایشان دل بسپارند، به ارمغان می‌آورند.

وهن بزرگان

همزمان با اینکه علی‌اکبر جوانفکر از مدیریت امام زمان در امور کشور دفاع می‌کند عماد افروغ این تفکر را رد می‌کند و تصریح می‌کند:ملاک کار کشور بررسی قانون اساسی، سند چشم‌انداز، بودجه سرانه و.. است و نباید با دوری از این ملاک‌ها مدیریت کشور را به امام زمان احاله داد زیرا زمینه‌ای فراهم می‌شود که افراد خاطی بازخواست نشوند و برخی پاسخگوی عملکرد خود نباشند و تداوم این کار باعث وهن بزرگان این خواهد شد البته جوانفکر ضمن تاکید بر اهمیت و ضرورت تلاش قانونمند برای اداره امور کشور گفت: کسانی که در مدیریت امام زمان شبهه ایجاد می‌کنند ممکن است بدون آنکه متوجه باشند از اساس با باورها و اعتقادات خود به مخالفت برخاسته باشند، جوانفکر در عین حال آسیب‌های ناشی از تداوم تفکر مدیریت امام زمانی را رد کرد و گفت: نظریات آقای احمدی‌نژاد همواره مورد استقبال قرار گرفته و همه از تفکرات ایشان دفاع می‌کنند و زمانی که جوانفکر در برابر این پرسش قرار گرفت که به جز شما چه کسی از آقای احمدی‌نژاد دفاع می‌کند، اظهار داشت: زمانی که دکتر احمدی‌نژاد در سخنان خود در مشهد درباره مدیریت امام زمان‌(عج) صحبت کردند سخنان ایشان مورد استقبال همه مردم و روحانیون قرار گرفت و حتی آقای علم‌الهدی، امام جمعه محترم مشهد نیز که در این جلسه حضور داشت، بعدا در سخنانی از دیدگاه روشن رئیس جمهور دفاع کردند.

  جوانفکر در عین حال تصریح کردکه مسئله مدیریت امام زمان (عج) را نبید با انگیزه‌های سیاسی مورد بررسی قرار داد.  لازم است مراقبت کنیم که اینگونه مباحث با خصومت‌های شخصی و سیاسی درهم آمیخته نشود و اعتقادات مردم بازیچه تنازعات این و آن برای رسیدن به کرسی قدرت قرار نگیرد.

کد خبر 54884

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز