همشهری آنلاین: جنگجویان طالبان در یک حمله با موشک و بمب به زندان اصلی جنوب افغانستان در عصر روز جمعه ۱۳ ژوئن (۲۴ خرداد) با منفجر کردن دروازه زندان به صدها شورشی زندانی کمک کردند تا فرار کنند.

به گزارش آسوشیتدپرس این حمله پیچیده در قندهار دومین شهر بزرگ افغانستان شامل انفجار یک کامیون در دروازه اصلی زندان و انفجار بوسیله یک بمب‌گذار انتحاری در دیوار عقبی زندان و شلیک چندین موشک از خارج آن بوده است و تعداد بسیاری از افسران پلیس هم در جریان آن کشته شده‌اند.

یک سخنگوی طالبان به نام قاری یوسف احمد در این باره گفت که ۳۰ شورشی سوار موتورسیکلت و دو بمب‌گذار انتحاری به زندان سارپوسا در قندهار حمله کرده و حدود ۴۰۰ عضو طالبان را آزاد کرده‌اند.

عبدالکبیر، رئیس زندان سارپوسا، نیز اعلام کرد صدها زندانی گریخته‌اند، اما شمار دقیقی را اعلام نکرد. والی کرزای، برادر حمید کرزای، رئیس جمهور افغانستان، نیز که رئیس شورای ایالتی قندهار گفت در این زندان حدود ۳۵۰ جنگجوی مظنون طالبان نگهداری می‌شدند.

قندهار پیش از این مرکز اصلی قدرت طالبان بود و این ایالت صحنه جنگ‌های شدیدی میان شورشیان و نیروهای ناتو عمدتا از کانادا و آمریکا بوده است.

کد خبر 54824

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز