پنجشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۲:۰۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: سخنگوی وزارت خارجه در واکنش به اظهارات اخیر بوش در اروپا، گفت: رویکرد یکجانبه گرایانه و لجوجانه بوش در قبال حق مشروعیت ملت بزرگ ایران تغییری در واقعیت‌های صلح‌آمیز فعالیت‌های هسته‌ای ایران ایجاد نمی‌کند.

به گزارش ایرنا، سید محمدعلی حسینی اظهار داشت: بوش نمی‌تواند در مدت اندک باقیمانده از عمر ریاست جمهوری خود با اظهارات غیر واقعی اشتباهات گذشته را جبران کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: سخنان غیرمسئولانه بوش در واقع ادامه سیاست بحران آفرینی تصنعی توسط اردوگاه نومحافظه کاران آمریکایی است که اکنون تلاش می‌کند علیرغم گزارش صریح آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مبنی بر صلح آمیز بودن فعالیت هسته‌ای ایران، با دروغ پردازی و وارد ساختن اتهامات بی‌اساس اراده ملت ایران را متزلزل سازند.

وی نتیجه اقدامات مایوسانه رییس جمهوری آمریکا را تحکیم عزم راسخ ملت ایران در پیگیری حقوق مشروع خود دانسته و از دولتمردان آمریکایی خواست ضمن احترام به معاهدات و سازمان‌های بین‌المللی مانع از انزوای بیشتر دولت آمریکا در جهان شوند.

حسینی همچنین با اشاره به بسته پیشنهادی جمهوری اسلامی ایران در زمینه موضوع هسته ای، استقبال از مفاد آن را حاکی از حسن نیت مقامات ایرانی دانسته و شناسایی حقوق مشروع ملت ایران را بهترین راه دستیابی به تفاهم دانست.

کد خبر 54742

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز