تردد دوچرخه‌سواران در مسیر بجنورد به بوستان باباامان در حالی افزایش یافته که ایمنی راکبان این وسیله نقلیه نگران‌کننده است.

دوچرخه‌سواران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، رییس‌گروه حمل‌ونقل و ترافیک استانداری خراسان شمالی گفت: هفته گذشته، یکی از راکبان دوچرخه، در مسیر بجنورد به بوستان باباامان که در محور اصلی استان‌های شمالی به مشهد مقدس است، دچار حادثه شد و جان باخت.  

احسان رستمی‌کمند با اشاره به این‌که برای ارتقای ایمنی دوچرخه سواران، مسیر ویژه‌ای تعریف شود، گفت: بزرگراه بجنورد به باباامان، ایمنی لازم برای تردد دوچرخه سواران را ندارد و این وسیله نقلیه ناایمن با کوچکترین حادثه می‌تواند خسارت‌های جانی زیادی برای راکب به همراه داشته باشد. نیاز است با همکاری مسئولان مربوط، تدبیر خاص و ویژه برای ایمنی تردد دوچرخه سواران اندیشه شود.  

وی افزود: تردد دوچرخه سواران در مسیر بجنورد به بوستان باباامان و بجنورد به بوستان بش‌قارداش افزایش یافته است، البته دوچرخه سواران برای تردد در مسیر بجنورد-بش‌قارداش از مسیر جاده سلامت هم استفاده می‌کنند از این رو بخشی از ترافیک به این مسیر سوق داده شده است. پرونده بررسی کارشناسی فاز اول مسیرهای ایمن دوچرخه سواری بجنورد بسته شد و پس از تصویب نهایی در شورای هماهنگی ترافیک استان (همتا)، شهرداری بجنورد ملزم به اجرای آنها در مدت‌زمان مشخص شده خواهد بود.

رستمی افزود: مسیر خیابان تربیت تا فرهنگسرا بجنورد، در شورای همتا مصوب شده است و مسیر اتصال بوستان‌های آفرینش و شهربازی از طریق خیابان طالقانی، مسیر خیابان فردوسی حدفاصل تقاطع کمربندی مدرس تا تقاطع ٣٢ متری شهدا، اتصال به فردوسی جنوبی(منطقه) در فاز بعدی انجام خواهد شد همچنین مسیر خیابان قیام حدفاصل تقاطع کمربندی مدرس تا تقاطع ٣٢ متری شهدا (اتصال به قیام جنوبی(ناوک) در کمیته فنی ذیل شورای همتا تایید شده است.  

رییس‌گروه حمل‌ونقل و ترافیک استانداری خراسان شمالی خاطرنشان کرد: باید فکر اساسی برای رفع مشکل تردد دوچرخه سواران در بزرگراه‌ها داشته باشیم.

نبود مسیر ویژه دوچرخه‌سواری در مرکز خراسان شمالی، موجب حضور و فعالیت ناایمن و مخاطره‌آمیز دوچرخه‌سواران جوان در بزرگراه بجنورد تا بوستان گردشگری باباامان شده است.  

شهر بجنورد، مرکز خراسان شمالی ۲۱۰ هزار نفر جمعیت دارد.  

کد خبر 545239

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha