پنجشنبه ۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۴
۰ نفر

رئیس اداره گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری کرمانشاه از تدوین اولین اطلس خوراک بومی کرمانشاه خبر داد و گفت: در این اطلس همه ظرفیت‌های خوراکی و غذایی استان را به مخاطبان معرفی می‌کنیم.

غذاهای کرمانشاهی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، ایمان درخشی در این‌باره اظهار کرد: برای اینکه کرمانشاه شهر خلاق خوراک در جهان نام بگیرد، فرایند سختی را پیش رو داریم و باید با ارائه مستندات، برگزاری نمایشگاه‌ها و رویدادهای مختلف ادعای خود را در موضوع خوراک به جهانیان و بخصوص سازمان یونسکو ثابت کنیم.

وی گفت: در راستای جمع‌آوری مستندات و با همکاری حوزه هنری تدوین اولین اطلس بومی خوراک کرمانشاه را آغاز می‌کنیم که در آن انواع خوراک‌های بومی، غذاها و میان‌وعده‌ها به همراه دستور تهیه، مواداستفاده شده و خواص دارویی آن موجود است.

درخشی تهیه این اطلس را برای دفتر ملی یونسکو و هموار کردن دستیابی به شهر خلاق خوراک برای کرمانشاه بسیار مهم توصیف کرد و گفت: برای تهیه این بانک جامع اطلاعاتی یک تیم پژوهشی اطلاعات موردنیاز را گردآوری و کار تدوین این اطلس آغاز می‌شود.

پرونده ثبت جهانی کرمانشاه برای شهر خلاق خوراک یک سال دیگر به سازمان یونسکو ارسال می‌شود و در مدت باقی‌مانده باید همه ظرفیت‌های خوراکی استان معرفی و حتی بسیاری از غذاهای استان را ثبت ملی کنیم تا بتوانیم از ادعای خود دفاع کرده و این موفقیت را برای کرمانشاه به دست بیاوریم.

جهانی شدن نام کرمانشاه به عنوان شهر خلاق خوراک می‌تواند گردشگران بسیاری را به این خطه بکشاند و تحول عظیمی را در اشتغال استان ایجاد می‌کند بنابراین همه مدیران و دستگاه‌های اجرایی باید برای تحقق این مهم از هیچ تلاشی فروگذار نکنند.

کد خبر 544088

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha