یکشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۴:۴۸
۰ نفر

امیر حاج‌رضایی *: پیروزی لازم برای تیم‌ملی ما به دست آمد اما این پیروزی ارزشمند پیام‌های مهمی را برای تیم‌ملی در برداشت؛ اول اینکه مشکلات تیم ما نباید نادیده گرفته شود.

دوم آنکه اگر بازی‌های تدارکاتی برای تیم‌ملی کشورمان در نظر گرفته می‌شد، کادرفنی تیم‌ملی ایران مجبور نمی‌شد عیب‌ها و نواقص فنی خودش را در بازی‌های رسمی برطرف کند.

تیم‌ملی از لحاظ سازماندهی تاکتیکی در شرایط مطلوبی قرار نداشت. ایراد بزرگ در این رابطه در زمان انتقال توپ از دفاع به حمله بود که تیم ما اصلاً در شرایط خوبی به سر نمی‌برد.

این نقیصه البته بیشتر در خط میانی ما به چشم آمد آنجا که تیم‌ملی ما از نداشتن یک طراح و نظم‌دهنده در خط میانی رنج می‌برد.

تیم‌ملی در دیدار با امارات دو بار توانست خط دفاعی امارات را باز کند که در اولین مورد توسط زندی به گل رسید و در دومین مورد خلیلی نتوانست موقعیت عالی به دست آمده را تبدیل به گل کند.

مطمئناً اگر گل دوم ما به ثمر می‌رسید تیم ما تا پایان 90 دقیقه و چند دقیقه وقت اضافی در تب و تاب کسب 3 امتیاز باقی نمی‌ماند.

نبود یک بازیکن طراح در تیم‌ملی ما مشهود بود. مسعود شجاعی با وجود تکنیک عالی و قدرت دریبلینگ بالا، توانایی ایجاد نظم و دادن آهنگ لازم به تیم‌ملی را نداشت و هنوز تا یک طراح کامل شدن، فاصله دارد.

تیم‌ملی ما در خط هافبک مشکل دارد، این مشکل در کناره‌ها با وجود بازیکنانی نظیر فریدون زندی و صادقی بیشتر به چشم آمد. فریدون زندی به لحاظ بدنی و  وضعیت خاص آب‌وهوایی امارات در شرایط خوبی قرار نداشت.

همین مشکل در مورد صادقی هم به چشم آمد و هافبک‌های کناری ما در برگشت‌ها بسیار ضعیف عمل کردند.در خط حمله محسن خلیلی در نیمه اول قابل قبول کار نکرد اما در نیمه دوم بسیار بهتر شد و تمرکز مهاجمین مرکزی تیم حریف را بر هم زد.

مهدی رحمتی هم در نیمه اول در درون دروازه پرنوسان ظاهر شد و توپ‌ها را بعضاً ناقص دفع می‌کرد که ناشی از استرس زیاد وی درون دروازه بود اما در نیمه دوم یک 45 دقیقه درخشان را پشت‌سر گذاشت.

تیم‌ملی  در حریف‌گیری و فضاگیری از حریف در نیمه اول بسیار خوب کار کرد اما در نیمه دوم در این مهم با مشکلات زیادی همراه بود. نمونه آن فرصت‌هایی بود که به سبیت‌خاطر و اسماعیل مطر داده شد.

همین حالت در جناح راست امارات و سمت چپ خط دفاعی ما وجود داشت، آنجا که مبارک به دلیل ضعف زندی در کارهای دفاعی، از آن منطقه خطرات زیادی را بر روی دروازه ما تدارک دید.

به نظر من با وجود گل ارزشمند زندی این بازیکن به دلیل ضعف بدنی و عدم تطابق آب‌وهوایی بین فوتبال اروپا و امارات باید زودتر تعویض می‌شد.

با نتیجه به دست آمده در امارات، یک تساوی در دمشق هم ما را برای صعود در موقعیت‌ خوبی قرار خواهد داد.در این صورت با شکست کویت در ورزشگاه آزادی با 10 امتیاز صعودمان به مرحله بعدی مسجل خواهد شد.

تیم‌ملی ما با شکست دادن ا مارات از شرایط خوبی برای صعود بهره‌مند شد اما به اعتقاد من نباید از این پس تیم‌ملی کشورمان را بدون تفکر  و خلق‌الساعه برای رقابت‌های مهم آماده کنیم.

*کارشناس فوتبال

کد خبر 54297

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز