همشهری آنلاین: ایران در نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل نسبت به اظهارات وزیر راه رژیم صهیونیستی در خصوص تهدید حمله به ایران، اعتراض کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در نیویورک در نامه‌ای به شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل به اظهارات وزیر راه رژیم صهیونیستی که روز جمعه (۱۷ خرداد) در سخنانی گستاخانه کشورمان را تهدید به حمله کرده بود، اعتراض کرد. 
 
در این نامه آمده است: رژیم اسرائیل که بخاطر بی‌تفاوتی و سکوت شورای امنیت تشجیع شده، با نقض فاحش اساسی‌ترین اصول منشور ملل متحد و حقوق بین‌الملل به تهدید به استفاده از زور علیه جمهوری اسلامی ایران ادامه می‌دهد.

نمایندگی دائم کشورمان در نیویورک در این نامه می‌افزاید: این تهدیدها گستاخانه نقض فاحش و صریح اصول اولیه حقوق بین‌الملل و منشور ملل متحد بوده و پاسخ و اقدام قاطع و روشن سازمان ملل و خصوصا شورای امنیت را می‌طلبد.

تهدید به استفاده از زور توسط مقامات رژیم اسرائیل علیه جمهوری اسلامی ایران نمونه‌ای بارز از تهدید علیه صلح و امنیت بین‌المللی و منطقه‌ای توسط رژیمی است که اساس خود را بر مبنای تجاوزگری، تروریسم دولتی و اشغالگری بنا نهاده است.

در بخش دیگری از این نامه آمده است: متاسفانه سکوت شورای امنیت در مقابل سیاستهای شریرانه رژیم اسرائیل و بی‌کیفری که این رژیم از آن برخوردار است رژیم مزبور را در اقدامات خود گستاخ‌تر کرده است.

نمایندگی دائم کشورمان در نیویورک در این نامه تاکید کرده است: برای جامعه بین‌المللی کاملا روشن است که رژیم اسرائیل، که هیچگاه عضو معاهدات منع سلاحهای کشتار جمعی نبوده، بطور مخفیانه سلاح هسته‌ای تولید کرده است.

بدون شک سلاح هسته‌ای در دستان این رژیم نامشروع که سابقه‌ای طولانی از جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت را در کارنامه خود دارد آنی‌ترین و جدی‌ترین تهدیدی است که جهان و منطقه با آن روبروست.

در این نامه همچنین تاکید شده است: برخلاف اتهامات بی‌اساس رژیم صهیونیستی، جمهوری اسلامی ایران قویا و به صریح‌ترین وجه ممکن با تمامی انواع سلاحهای کشتار جمعی از جمله سلاحهای هسته‌ای مخالفت کرده و بعنوان عضو معاهدات بین‌المللی مربوط به منع تولید و اشاعه سلاحهای کشتار جمعی، در مقاطع مختلف بطور رسمی اعلام کرده است که سلاحهای کشتار جمعی از جمله سلاح هسته‌ای که غیر انسانی‌ترین سلاح موجود است، جایگاهی در دکترین دفاعی ایران ندارد.

در بخش پایانی این نامه نیز آمده است: همانگونه که بارها اعلام شده، جمهوری اسلامی ایران قصد حمله به هیچکس را ندارد، اما در عین حال بر اساس حق ذاتی خود در دفاع از خویش که در ماده ۵۱ منشور ملل متحد نیز آمده است، در دادن پاسخی محکم به هر گونه تجاوز علیه ملت ایران و در اتخاذ اقدامات دفاعی لازم هیچگاه تردید بخود راه نخواهد داد.

کد خبر 54278

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز