مدیر عامل شرکت زیست‌فناروی آلمانی «کیورواک» (CureVac) روز یکشنبه ۲۶ مرداد گفت وارد شدن به روند تایید سریع را برای واکسن کرونای تولیدی این شرکت رد نمی‌کند.

curevac

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز، این شرکت روز جمعه اعلام کرده بود که انتظار دارد که واکسنش در میانه سال ۲۰۲۱ وارد بازار شود. تقاضای تایید سریع نشان می‌دهد که این شرکت به دنبال وارد کردن سریع‌تر آن به بازار است، هر چند فرانتس-ورنر هاس، مدیر کیورواک جزئیاتی در این باره ارائه نکرد.

هاس در مصاحبه‌ای گفت: «ما وارد شدن به مسیر تایید سریع را رد نمی‌کنیم، اما این کار فقط در صورت همکاری نزدیک با مقامات امکان‌پذیر خواهد بود.»

شرکت کیورواک در برنامه ساخت واکسنش بوسیله بیل‌گیتس، میلیاردر آمریکایی و بنیانگذار شرکت مایکروسافت پشتیبانی می‌شود.

به گفته هاس، نتایج کارآزمایی‌های بالینی واکسن نامزدشده این شرکت قرار است در پاییز منتشر شود و بنابراین انتظار می‌رود زمان تایید این واکسن در نیمه نخست سال آینده میلادی باشد.

شرکت کیورواک در زمینه استفاده از مولکول‌های RNA پیامبر یا mRNA که حامل رمزهای ژنتیکی خاص هستند برای درمان یا پیشگیری رشته‌ای از بیماری‌ها از جمله کووید-۱۹ تحقیق می‌کند.

پژوهشگران امیدوارند با استفاده از RNA‌ پیامبر که حامل ژن‌های پروتئین‌های گل‌میخی سطح کروناویروس هستند، بدن را به تولید آنتی‌بادی بر ضد این ویروس برانگیزند.

استفاده از تکنولوژی mRNA روش جدیدی برای ساختن واکسن است و تا به حال واکسنی از این طریق ساخته نشده است.

هاس گفت: «ما شاهد درک عمیق‌تر و گسترده‌تری در آمریکا درباره استفاده از تکنولوژی mRNA برای ساختن سریع‌تر واکسنی موثر و کارآمد هستیم.»

کد خبر 540870

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha