مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵
۰ نفر

تمام برنامه‌های دهه ولایت و عید سعید غدیر خم به منظور پیشگیری از ابتلای زائران به کرونا در فضای باز صحن شاهچراغ با رعایت کامل بهداشت و فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار می‌شود.

شاهچراغ

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، در دهه مبارک ولایت که از ۱۱ مرداد آغاز شده و تا ۱۸ مرداد ۹۹ ادامه دارد، هر شب بعد از اقامه نماز مغرب و عشا، سخنرانی مذهبی در صحن حرم مطهر برگزار و همه روزه نمایشگاه عید غدیر در ایوان حرم مطهر برپا می‌شود.

۱۴ مرداد ۹۹ در شب میلاد باسعادت امام هادی(ع) سید عباس انجوی بعد از اقامه نماز مغرب و عشا، دعای پرفیض توسل را قرائت می‌کند و پنجشنبه ۱۶ مرداد از ساعت ۲۳ مرتضی طاهری دعای روحبخش کمیل را قرائت خواهد کرد که این مراسم به صورت مستقیم از شبکه قرآن پخش می‌شود.

جمعه ۱۷ مرداد نیز از ساعت ۶ صبح مراسم قرائت دعای ندبه با نوای مرتضی طاهری و سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری برگزار می‌شود که این ویژه برنامه نیز از شبکه یک سیما به صورت زنده پخش خواهد شد. بعد از اقامه نماز مغرب و عشا، مراسم جشن عید غدیر خم با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین ماندگاری و مداحی مرتضی طاهری برگزار می‌شود و ۱۸ مرداد در روز این عید بزرگ از ساعت ۹ صبح، خطبه غدیر با نوای مرتضی طاهری قرائت خواهد شد.

مسابقه اینترنتی "اکمال دین اتمام نعمت" با موضوع خطبه غدیر، دیگر برنامه تدارک دیده شده در این مناسبت است که علاقه‌مندان از ۱۵ تا ۲۰ مرداد برای شرکت در آزمون آنلاین آن می‌توانند به بخش مسابقات پایگاه اطلاع‌رسانی آستان مقدس به نشانی shahecheragh.ir/mosabeghat مراجعه کنند.

برگزاری ویژه برنامه کودکانه در روز پنجشنبه ۱۶ مرداد از ساعت ۹ صبح در صحن حرم مطهر و حکاکی انگشتر زائران آستان مقدس با نام مبارک حضرت علی علیه‌السلام، در شب و روز عید سعید غدیر در صحن حضرت معصومه(س) از دیگر برنامه‌های این ایام مبارک است.

کد خبر 536860

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha