فرهاد عشوندی: افشین قطبی صبح فردا تهران را ترک می‌کند. ماه عسل به پایان رسیده است و پس از یک‌سال با شکوه پرونده سرمربی شیرین سخن تیم محبوب پرسپولیس بسته می‌شود

مذاکرات افشین صبح پنجشنبه با پرسپولیس به بن‌بست رسید و او در گفت‌وگو با خبرنگار همشهری اعلام کرد: «از ایران می‌روم!»

اولین جلسه مسئولان پرسپولیس با افشین قطبی، برای تمدید قرارداد، یکشنبه گذشته برگزار شد. جلسه‌ای که در بازگشت افشین قطبی از سفر یک هفته‌ای او با همسرش به اصفهان و شیراز برگزار می‌شد.

در این نشست قرار شد تا قطبی برنامه‌اش را برای ادامه فعالیت به مدیریت باشگاه تحویل دهد. او که هدفش را قهرمانی تیم در آسیا می‌دانست، شرایط و خواسته‌هایش را صبح سه‌شنبه به مسئولان پرسپولیس تحویل داد و مذاکرات دو طرف در روزهای سه شنبه و چهارشنبه ادامه پیدا کرد.

در پایان مذاکرات عصرچهارشنبه بود که حسن بیادی، عضو هیات مدیره باشگاه پرسپولیس به خبرنگار همشهری گفت: «متاسفانه افشین از پیش ما می‌رود. او دلایل منطقی دارد که نمی‌تواند در پرسپولیس بماند. ما خیلی سعی کردیم که راضی به ماندنش کنیم اما تلاش مان بی فایده بود. او خسته است و نیاز به استراحت دارد و ما شرایطش را می‌پذیریم. هنوز هم دوست داریم که افشین با ما بماند و تیم را قهرمان آسیا کند اما او بیشتر تمایل به رفتن دارد.»

درست پس از این گفت‌وگوی کوتاه کاشانی هم با تایید مذاکرات ناموفق با قطبی به خبرنگار ایسنا گفت: «ولی ما سعی می‌کنیم تا رای قطبی را عوض کنیم.»

تلاش‌ها در مذاکرات چهارشنبه شب هم ادامه یافت اما به نتیجه‌ای نرسید. صبح پنجشنبه دیگر افشین تصمیمش را برای رفتن گرفته بود. او صبح پنجشنبه در رستوران اسفندیار خیابان اسفندیار جردن، آخرین گفت‌وگوی بلندش را با خبرنگار ایرانی خبرگزاری فرانسه انجام داد و اعلام کرد بزودی از ایران می‌رود.

البته افشین خواست تا این خبر را خودش جمعه شب یا صبح شنبه اعلام کند، زمانی که روز بعدش او ایران را ترک می‌کند.

ساعتی بعد خبرنگار ایرانی خبرگزاری فرانسه که با خبرگزاری ایسنا هم همکاری می‌کند، خبری را روی خط فرستاد با این مضمون:«افشین قطبی و پرسپولیس به بن‌بست رسیدند.»

در این خبر از قول قطبی آمده بود: «فردا همه را شگفت زده می‌کنم.» و در ادامه از قول منبعی آگاه که به نظر می‌رسید شخص افشین قطبی باشد  آمده بود او از پرسپولیس جدا می‌شود.

این همه تحولات پرسپولیس تا صبح پنجشنبه بود اما عصر این روز، افشین قطبی که بلیت سفر به امارات را برای روز یک‌شنبه برای خود و همسرش گرفته بود، در تماس با خبرنگار همشهری امارات با تائید خبر جدایی‌اش از پرسپولیس گفت: «عاشق پرسپولیس، هوادارانش و کاشانی هستم. با این وجود هرچه فکر کردم دیدم بهترین کار برای همه ما این است که از پرسپولیس جدا شوم.»

اختلاف با استیلی، بی شک عامل اساسی بر سر جدایی قطبی از پرسپولیس است. او می‌داند که حتی در صورت کنار گذاشتن استیلی از کادر فنی هم نمی‌تواند سایه پر نفوذ، استیلی را از تیمش دور کند.

به همین دلیل تصمیم گرفت تا در اوج محبوبیت از پرسپولیس جدا شود. او صبح پنجشنبه وقتی گفت‌وگوی استیلی با یکی از مجلات سیاسی را می‌خواند، نمی‌توانست خنده‌اش را کنترل کند و به دوست خبرنگارش می‌گفت: «شاید هم حق با حمید است و من مقصر بوده‌ام!»

البته این جملات را کنایه‌آمیز به زبان می‌آورد. افشین صبح امروز و به دعوت روزنامه همشهری، همراه با همسرش یوروم به دیدار کودکان سرطانی بیمارستان کودکان محک می‌رود.

پس از این هم به احتمال فراوان، تا پایان هفته در دبی می‌ماند و پس از آن به تهران بر می‌گردد تا همراه با همسرش به کره برگردد. به احتمال فراوان سرمربی آینده پرسپولیس در زمانی که افشین و همسرش در دبی هستند، معرفی می‌شود. کادری که هدایتش را به احتمال فراوان حمید استیلی و محمد خاکپور بر عهده خواهند داشت.

کد خبر 53585

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز