سه‌شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۶
۰ نفر

یک زن یزدی از شوق تولد نوزادش و به یمن سلامت و تندرستی او تصمیم گرفت ۳ زندانی مالی را آزاد کند.

زندان زنان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روزنامه شهروند، زن آن‌قدر از مادرشدنش خوشحال بود که تصمیم گرفت شادی‌اش را با بقیه سهیم شود و چه بهتر که این بقیه کسانی باشند گرفتار در پشت میله‌های زندان. آنهایی که با چندمیلیون پول می‌توانند نزد خانواده‌هایشان برگردند و به زندگی آزادانه خود ادامه دهند؛ آنهایی که پشت میله‌ها ناامیدانه روزگار را در انتظار معجزه‌ای می‌گذراندند و هرگز تصورش را هم نمی‌کردند این معجزه با تولد دختربچه‌ای رخ دهد.

مادر خیّر یزدی، شوق تولد بچه‌اش را با کمک به زندانیان نشان داد؛ فرزند کوچکی که با تولدش سه زندانی مالی را از برزخ نجات داد. کمک ١٠٠‌میلیون تومانی این مادر، ۳ زندانی را از پشت میله‌ها نجات داد و به آغوش خانواده هایشان برگرداند.

صبح دیروز این خبر خوش از یزد رسید. مادری جوان در شوق و ذوق به دنیا آمدن دخترش، تصمیم بزرگی گرفت. به نجات فکر کرد. کار خیری که می‌توانست قدم این دختر را پُربرکت کند. فاطمه محمدولی ‌گودرزی، بانوی خیّر یزدی با پرداخت ١٠٠‌میلیون تومان به ستاد دیه استان یزد، زمینه آزادی زندانیان جرایم غیرعمد مالی را فراهم کرد.

این خیّر یزدی هدف از اقدام خداپسندانه خود را قدردانی و شکر نعمت‌های پروردگار به یُمن مادرشدنش عنوان کرده و در این‌باره گفته است: «تولد دختر عنایت خداوند سبحان است. به پاس این لطف و عنایت ایزد منان، خواستم کار خیری انجام داده باشم و چه بهتر که در راستای آزادی باشد.»

این زن آن‌قدر از مادرشدنش خوشحال بود که تصمیم گرفت شادی‌اش را با بقیه سهیم شود و چه بهتر که این بقیه کسانی باشند گرفتار در پشت میله‌های زندان. آنهایی که با چندمیلیون پول می‌توانند نزد خانواده‌هایشان برگردند و به زندگی آزادانه خود ادامه دهند؛ آنهایی که پشت میله‌ها ناامیدانه روزگار را در انتظار معجزه‌ای می‌گذراندند و هرگز تصورش را هم نمی‌کردند این معجزه با تولد دختربچه‌ای رخ دهد. در نهایت نیز با کمک این مادر یزدی زمینه آزادی سه زندانی در بند که به دلیل محکومیت مالی در زندان‌های استان یزد تحمل حبس می‌کردند، فراهم شد.

اسلام افشون، مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد دربرابر این اقدام و جزئیات این ماجرا می‌گوید: «چند روز پیش بود که این تماس با ستاد دیه برقرار شد. روزی که این تماس با ستاد دیه گرفته شد، باور نمی‌کردم قرار است کودکی که هنوز به دنیا نیامده باعث خیر و برکت به این شکل شود. چون روزانه خیرین و نیکوکاران زیادی با ستاد تماس می‌گیرند و در مورد نحوه آزادی زندانیان سوالاتی می‌پرسند. این زن هم وقتی تماس گرفت، من تصور کردم مثل بقیه می خواهد فقط چند سوال بپرسد.

او ادامه داد: این زن پرسید می‌خواستم ببینم برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد باید از چه طریقی اقدام کنم. او از بدهی بعضی مددجویان هم پرس‌وجو کرد. من هم به او تا جایی که اجازه داشتم، توضیح دادم که رسیدم به اسم یک زن. او کنجکاو شد و پرسید این خانم مادر هستند؟ من هم گفتم بله مادر سه فرزند هستند. این خانم گفت با ١٠٠‌میلیون تومان می‌خواهد چند زندانی را آزاد کند که یکی از آنها حتما باید همین مادر باشد.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان یزد گفت: فردای همان روز دوباره تماس گرفت و گفت که ١٠٠‌میلیون تومان را به حساب ستاد واریز کرده است. وقتی از او علت را پرسیدم گفت که به علت شوق مادرشدن و سلامت کودکش تصمیم گرفته که چند زن زندانی را آزاد کند. وقتی این را شنیدم، خیلی خوشحال شدم که کودکی که تاره به دنیا آمده، تا این اندازه می‌تواند خیر برساند.

با کمک زن خیّر، مادر سه فرزند که از ٨ ماه قبل به علت چک برگشتی در زندان بود، آزاد شد. او ٥٠‌ میلیون تومان بدهی داشت که زن خیّر آن مبلغ را پرداخت کرد. آخرین فرزند این زن بدهکار در زندان به دنیا آمده بود. دو مرد هم که به علت ۵۰ میلیون بدهی (یکی ٢٠‌ میلیون و دیگری ٣٠‌ میلیون تومان) در زندان بودند، با کمک این مادر محکومیت‌شان به پایان رسید.

کد خبر 535000

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خانواده

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha