مراقبت، حفظ، احیا و توسعه جنگل قائم(عج) شهر کرمان به عنوان بزرگ‌ترین جنگل دست‌کاشت ایران و ایجاد پارک گردشگری در این جنگل از برنامه‌های شهرداری کرمان است.

پارك

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سیدمهران عالم‌زاده شهردار کرمان در حاشیه بازدید از روند پاک‌سازی مجموعه جنگل پردیسان قائم (عج) با اشاره به اینکه مجموعه یادشده یکی از سرمایه‌های کم‌نظیر طبیعی در کشور و حتی خاورمیانه است، افزود: این جنگل با وسعت ۲۳۰ هکتار، بزرگترین جنگل دست‌کاشت کشور محسوب می‌شود که در قالب یک حرکت مردمی طی سالیان گذشته احداث شده است. ضرورت دارد برای جلوگیری از آسیب به این جنگل، اقدامات مؤثری انجام دهیم و هرگونه کوتاهی در این راستا جبران‌ناپذیر است.

شهردار کرمان با اشاره به گرمای تابستان و احتمال آتش‌سوزی خار و خاشاک و بوته‌های خشک، ضمن قدردانی از معاونت خدمات شهری، سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری و مناطق پنج‌گانه گفت: برای جلوگیری از آتش‌سوزی احتمالی، پردیسان قائم در حال پاک‌سازی از خار و خاشاک و بوته‌های خشک است.

وی تأمین آب مورد نیاز پارک جنگلی پردیسان قائم را از طریق چهار خط لوله از اقدامات در دستور کار شهرداری کرمان دانست و افزود: ۲ خط لوله، از محدوده شهرک بلدالامین، یک خط لوله از میدان آزادی به سمت میدان شهدا (مشتاق)، و خط لوله چهارم، از بلوار ۲۲ بهمن به سمت پردیسان قائم (عج) در دست اجرا است.

عالم‌زاده عنوان کرد: زیاد بودن فاصله آبیاری، موجب وارد شدن آسیب به درختان می‌شود بنابراین با انتقال این خطوط، ۵۰ تا ۶۰ لیتر آب در ثانیه به جنگل قائم(عج) منتقل می‌شود و زمان آبیاری به حداقل می‌رسد.

وی از مکانیزه‌شدن آبیاری جنگل قائم  خبر داد و گفت: بخشی از فاز نخست آبیاری، به شیوه زیرسطحی انجام می‌شود و در صورت مطلوب بودن، تمام فضای جنگل قائم زیر پوشش این سیستم قرار خواهد گرفت.

کد خبر 534661

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha