سه‌شنبه ۷ خرداد ۱۳۸۷ - ۲۰:۱۷
۰ نفر

گروه ورزشی- محمدجواد پاینده: دوشنبه شب، ‌افشین قطبی لغت چالش را از عادل فردوسی‌پور آموخت تا آنچه را درونش اتفاق می‌افتد به‌چالش میان ماندن و رفتن تعبیر کند

سرمربی تیم قهرمان در تقابل با سئوال‌های پیاپی مجری برنامه 90 احتمال ماندن و یا رفتنش را 50 – 05 توصیف کرد اما قطبی بیش از رفتن به ماندن تمایل دارد.

سرمربی پرسپولیس هنوز رسما برای ادامه همکاری با این تیم اعلام آمادگی نکرده اما در این خصوص به تصمیم نهایی رسیده است. قطبی در صورت فراهم شدن شرایط لازم حاضر به ادامه همکاری است اما تا پایان هفته شرایط را با دقت بیشتری مورد بررسی قرار می دهد.

تا پیش از فینال سرنوشت‌ساز لیگ، افشین قطبی از آینده کاری خودش در پرسپولیس و حتی تمایل باشگاه به تمدید قرارداد اطمینان نداشت.

تا پیش از قهرمانی، این باشگاه بود که می‌بایست در خصوص آینده تیمش تصمیم‌گیری می‌کرد و قطبی در انتظار سرنوشت بود اما در پایان روز قهرمانی معادله به سود قطبی تغییر کرد. سرمربی تیم قهرمان با پیشنهاد تمدید قرارداد مواجه شد و پرسپولیس را در انتظار تصمیم سرنوشت‌ساز خود نگه داشت.

خستگی، ‌اختلافات اعضای کادر فنی، مشکلات شخصی و فشار وارده در طول این فعالیت 9 ماهه از جمله عواملی بود که قطبی را با تردیدهای جدی در خصوص ادامه همکاری با پرسپولیس مواجه ساخت.

در عین حال شکوه روز قهرمانی، خوشحالی بزرگ طرفداران پرسپولیس و حمایت همه جانبه آنها از سرمربی تیم  قهرمان، قطبی را به ماندن ترغیب می‌کند.پیشنهادهای خارجی سرمربی پرسپولیس هنوز به شکل رسمی اعلام نشده و همه چیز در حد مذاکرات شفاهی بوده است، در داخل کشور هم قطبی مایل به همکاری با هیچ تیمی غیر از پرسپولیس و تیم ملی نیست.

با توجه به مجموعه این شرایط و همینطور حمایت همه جانبه اعضای‌هیأت‌مدیره، افشین قطبی تصمیم گرفت به کار خودش در فوتبال ایران و باشگاه پرسپولیس ادامه بدهد، هرچند همچنان با ابهاماتی مواجه است که در طول هفته آتی برطرف خواهد شد.

قطبی از کاشانی فرصت خواست تا با گذشت یک‌هفته به شکل رسمی در خصوص ادامه همکاری با پرسپولیس پاسخ خودش را اعلام کند. در طول این هفته سرمربی تیم سرخپوش شرایط و حداقل‌های لازم را برای همراهی تیم در رقابت‌های آسیایی مورد بررسی قرار ‌می‌دهد.

گفته می‌شد رقم قرارداد از جمله مسائل مورد توجه قطبی در مذاکرات اولیه با کاشانی بوده است اما سرمربی پرسپولیس این موضوع را تکذیب کرد و تاکید داشت که در خصوص مسائل مالی هیچ صحبتی با مدیرعامل باشگاه نداشته است.

رسانه‌ها خبر دادند که همکاری با استیلی دومین موضوع مورد توجه قطبی در این مذاکرات بوده است که البته این موضوع در تصمیم‌نهایی سرمربی پرسپولیس تاثیرگذار خواهد بود.

تغییر موضع استیلی در خصوص سرمربیگری و یا پذیرش جایگاه خودش با عنوان دستیار ابهاماتی برای قطبی ایجاد کرده است. سرمربی پرسپولیس در یک جلسه رودررو پیرامون این موضوع با دستیار جوانش گفت‌و‌گو خواهد کرد.

قطبی در این خصوص گفت: «استیلی در راه رسیدن به این قهرمانی کمک زیادی به ما کرد. برای ادامه همکاری هم فکر می‌کنم او بهترین گزینه است که می‌تواند باز هم به من کمک کند اما در مورد مسائلی که اخیراً مطرح شده باید با او صحبت کنم.

شنیده‌ام که او گفته است می‌خواهد به عنوان سرمربی در پرسپولیس و یا هر تیم دیگری کار کند. البته حمید به من گفت که در مورد حرف‌های او شیطنت شده و اینطور صحبت نکرده است. به هر حال در یک جلسه دونفره این موضوع را حل می‌کنیم. می‌خواهم بدانم تصمیم نهایی او برای همکاری با پرسپولیس چه خواهد بود و حمید چه تصمیمی دارد.»

این موضوع جدی‌ترین ابهام قطبی در خصوص ادامه همکاری با پرسپولیس و ترکیب کادر فنی این تیم در فصل جدید خواهد بود. با این وجود به نظر می‌رسد که دو طرف در مذاکره رودررو به توافق نهایی دست می‌یابند.

در این شرایط احتمالاً علیرضا مرزبان تنها تغییر کادر فنی پرسپولیس در فصل جدید به شمار می‌رود. او که در ابتدای فصل به عنوان کمک‌مربی وارد پرسپولیس شد و در هفته‌های پایانی موقتا عنوان طولانی و بی‌سابقه مشاور مدیرعامل باشگاه در امور نقل و انتقالات را داشت از نظر قطبی جایی در پرسپولیس جدید ندارد.

سرمربی تیم سرخپوش دوشنبه شب صریح‌ترین موضع‌گیری خودش در قبال مرزبان را با این جمله بیان کرد: «اگر من بمانم ایشان صددرصد در پرسپولیس نخواهد بود.»
این اتفاق قابل پیش‌بینی به نظر می‌رسید در حالی که مرزبان هم پیش از این تاکید داشت تنها در صورتی با پرسپولیس همکاری می‌کند که استیلی هدایت این تیم را بر عهده داشته باشد.

افق پیش‌روی قطبی قهرمانی در آسیاست، ‌اتفاقی که هرگز در لیگ قهرمانان آسیا برای تیم‌های ایرانی نیفتاده و دستیابی به آن با توجه به حضور موفق نماینده‌های  شرق، دشوار به نظر می‌رسد.

پرسپولیس جدید،‌ باید از استانداردهای جهانی برخوردار باشد.» این ‌هدف قطبی در تشکیل تیم تازه و قدرتمندی است که می‌تواند داعیه قهرمانی در آسیا را داشته باشد.
در این راستا گام نخست،‌ تشکیل کادر فنی متحد و منضبطی خواهد بود که همچون فصل گذشته زمینه‌ساز حاشیه و اختلافات درونی تیم نباشد.

دومین گام انتخاب بازیکنان جدید است. گفته می‌شود پیش از پایان فصل قطبی و مسئولان باشگاه در این خصوص مذاکراتی داشته‌اند. سرمربی بازیکنان مورد نظر خودش را انتخاب کرده و پرسپولیس برای جذب بازیکنان جدید وارد بازار نقل‌و‌انتقالات می‌شود.

جذب بازیکنان جدید، ‌همزمان با حفظ اسکلت تیم قهرمان از جمله خواسته‌های قطبی برای حضوری قدرتمندانه در فصل جدید به شمار می‌رود.

سرمربی پرسپولیس در خصوص تیم جدید و فصل آینده گفت: «هدف ما حضور همزمان و قدرتمندانه در 3 جام است.لیگ، ‌جام حذفی و مسابقات لیگ قهرمانان آسیا. پرسپولیس باید شرایطی داشته باشد که بتواند در هر 3 جام حضور موفقی داشته باشد.»

کد خبر 53361

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز