سه‌شنبه ۷ خرداد ۱۳۸۷ - ۱۹:۳۶
۰ نفر

هادی معیری‌نژاد: بیش از 50 نفر از اعضای یک گروه خطرناک و پرنفوذ مافیای منطقه ناپل ایتالیا در حمله برق‌آسای پلیس ایتالیا دستگیر شدند.

حمله در شمال شهر ناپل جایی که محل فعالیت گروه مافیایی لاوین که از دسته‌های مشهور منطقه کامورا است اتفاق افتاد. این گروه در فعالیت‌هایی مثل توزیع مواد مخدر، رشوه‌دهی کلان به ماموران دولت و تلاش برای تاثیرگذاری نامشروع در انتخابات شهری  دست دارند.

به گفته پلیس ایتالیا، در این حمله مقدار زیادی پول نقد حدود80 میلیون یورو ضبط شد. همچنان که تعداد زیادی اسلحه و مهمات جنگی در این حمله کشف شد.
اکثر افراد دستگیر شده از گروه جوزپه لاوین  برادر آنتونیو لاوین هستند که فراری است. این حمله بنا به دلایل قانونی اعم از اعمال زور، اخاذی، تصرف نامشروع و پولشویی توسط این گروه انجام شده است. پیش از این منطقه کامورا وناپل به دلیل انباشت زباله‌های شهری معروف بودند. این معضل به همراه انحرافات اجتماعی، مقامات دولت ایتالیا را با چالشی جدی مواجه کرده است.

هفته قبل اعلام شد که درآمد مافیای کالابریا که از بزرگ‌ترین گروه‌های تبهکاری ایتالیا است چیزی حدود سه درصد تولید ناخالص ملی ایتالیا است که درآمد بالایی محسوب می‌شود که قسمت اعظم آن از طریق قاچاق و توزیع مواد مخدر در تمام اروپا حاصل می‌شود. این گروه‌ها از جوانان و گروه‌های قومی برای رسیدن به اهداف خود سوءاستفاده می‌کنند. هفته قبل پلیس شهر ناپل در جست‌وجوی تبهکاران شهری به کمپ اسکان کولی‌ها حمله کرد و تعداد زیادی از آنان را نیز در این رابطه دستگیر کرد.

 منبع: همشهری امارات به نقل از بی‌بی‌سی

کد خبر 53242

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز