مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه با اعلام آغاز روند پرداخت تسهیلات ویژه کسب ‌و کارهای آسیب‌دیده از کرونا گفت: تاکنون ۱۵ میلیارد ریال تسهیلات ویژه کسب ‌و کارهای آسیب‌دیده از کرونا در استان پرداخت شده است.

تسهیلات

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، حسین عزیزی افزود:‌ ۶۸۰ میلیارد تومان تسهیلات توسط ۱۵ بانک و موسسه اعتباری استان در ۱۴ رسته اقتصادی اختصاص یافته است. در مرحله اول ۲۸ هزار و ۳۴ بنگاه اقتصادی آسیب‌دیده از کرونا در استان کرمانشاه که دارای کد کارگاهی بیمه تامین اجتماعی هستند، مشمول دریافت تسهیلات هستند.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی کرمانشاه اظهار داشت: واحدهای کسب و کار آسیب‌دیده در رسته‌های مختلف اقتصادی با ۵ هزار و ۱۹۲ نفر اشتغال و ۴۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان سرمایه‌گذاری، ضمن تکمیل فرآیند ثبت نام در سامانه کارا وارد سیستم بانکی شده و در حال تکمیل پرونده و دریافت تسهیلات هستند. تاکنون ۴ هزار و ۷۱۹ واحد کسب و کار آسیب‌دیده  از کرونا برای حمایت از ۶ هزار و ۷۵۰ فرصت شغلی درخواست خود را در سامانه کارا ثبت کرده‌اند.

عزیزی تصریح کرد: تاکنون حدود ۱۵ میلیارد ریال از این تسهیلات توسط مؤسسات و بانک‌های عامل در استان پرداخت شده است، لذا از دستگاه‌های اجرایی و مؤسسات و بانک‌های عامل می‌خواهیم با عزم جهادی نسبت به بررسی پرونده‌ها و پرداخت این تسهیلات در کمترین زمان ممکن اقدام کنند.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه پس از شیوع بیماری کرونا بیش از ۱۳ هزار نفر برای دریافت بیمه بیکاری نام‌نویسی کردند، گفت: در استان کرمانشاه بیش از ۸ هزار کارگر که شغل خود را در اثر شیوع کرونا از دست داده‌اند، مشمول دریافت مقرری بیمه بیکاری هستند که مقرری آنان توسط سازمان برنامه و بودجه به نسبت کارکرد پرداخت می‌شود.

کد خبر 531595

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha