همشهری امارات: درحالی که آمریکا مدعی شده است ایران به عراق سلاح می‌دهد اما تا به حال نتوانسته مدرکی در این رابطه ارائه دهد

روزنامه واشنگتن تایمز با اشاره به ادعاهای آمریکا درباره سلاح‌های ایرانی درعراق گزارشی با این عنوان به چاپ رسانده است که در کجای عراق می‌توان سلاح‌های ایرانی را پیدا کرد؟

این روزنامه در گزارش خود اینگونه آورده است که فرماندهان آمریکایی در عراق همچنان از ارسال سلاح‌های ایرانی برای مخالفان اشغال عراق سخن می‌گویند، اما مقامات آمریکایی تاکنون موفق به ارائه مدرکی نشده‌اند که از این ادعا حمایت کند و گزارش نیروی نظامی آمریکا درباره سلاح‌های ایران که انتشار آن مدتی طولانی است به تعویق افتاده محال است  اطلاعاتی را درباره این مسئله ارائه دهد.

مقامات آمریکایی به این دلیل که عراق تبدیل به باتلاقی برای آنان شده است و از مسئولیت سنگینی که برای امنیت این کشور بر عهده دارند، شانه خالی کرده و در عوض خط مشی درست با بهانه‌های مختلف و متهم کردن کشورهای دیگر، آنان را حامیان خارجی نام نهاده و با بیان اینکه بدون حمایت خارجی نمی‌توان امنیت را به عراق بازگرداند، گناه را بر دوش دیگری می‌اندازند.

واشنگتن تایمز در ادامه نوشت: ادعاهای فرماندهان آمریکایی و سلاح‌های کشف شده در ماه‌های گذشته در عراق با هم جور درنمی‌آید، به این دلیل که در سلاح‌های کشف شده از صدها سلاح تنها چند سلاح کشف شده مربوط به ایران و تعداد زیادی از این سلاح‌ها مربوط به جامعه بین‌المللی است.

البته همان چند سلاح کشف شده ایرانی نیز می‌تواند از بازار بین‌المللی سلاح به دست آمده باشد نه توسط ایران. سخنان مقامات آمریکایی درباره دخالت نظامی ایران در عراق ضد و نقیض است.

درعین حال که آمریکا از تسلیحات ایران سخن می‌گوید و تصمیم برای به نمایش گذاشتن سلاح‌های ایرانی، اما از این کار خودداری می‌کند و دلیل آن چیزی نیست جز اینکه این‌بار نیز خود آمریکا محکوم خواهد شد و آشکار کردن سلاح‌های کشف شده مشخص می‌کند که این سلاح‌ها به ایران تعلق ندارد بلکه با جامعه بین‌المللی مرتبط است.

کد خبر 53014

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز