سه‌شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۸:۲۴
۰ نفر

در شرایطی که قرار بود امروز وزیر بازرگانی استیضاح شود، تلاش‌هایی برای لغو مجدد این استیضاح به مانند هفته گذشته آغاز شد

و به این ترتیب با وجود تاکید اکثر امضاکنندگان طرح استیضاح، تا پایان ساعات شب گذشته مشخص نیست آیا مسعود میرکاظمی امروز استیضاح می‌شود یانه؟

طرفین بر سر عقل آمدند

در حالی‌که موسی قربانی عضو هیات رئیسه مجلس در گفت‌وگو با مهر از منتفی شدن استیضاح میر‌کاظمی گفت و تاکید کرد که استیضاح منتفی است و طرفین بر سر عقل آمده و با هم کنار آمده‌اند، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به ثمربخش نبودن تلاش‌های انجام شده برای جلوگیری از استیضاح وزیر بازرگانی، به خبرنگار ما گفت: برخی نمایندگان مجلس قصد داشتند تا با نامه‌ای امضاء‌کنندگان را از طرح این درخواست منصرف کنند که این تلاش‌ها نتیجه‌ای نداشته و نامه مذکور حتی به درخواست‌کنندگان استیضاح نیز ارائه نشده است. عماد افروغ افزود: درصورتی که این طرح در دستور کار امروز مجلس قرار نگرفته و مطرح نشود نسبت به این امر تذکر می‌دهیم.

استیضاح قطعی است

سید‌آبادی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیا ن اینکه استیضاح وزیر بازرگانی به هیچ وجه منتفی نشده است، می‌افزاید: این استیضاح قطعا در جلسه امروز یا یکشنبه آینده مجلس مطرح خواهد شد.

حسین نجابت دیگر عضو هیات رئیسه مجلس نیز با اشاره به اینکه این طرح در دستور کار جلسه امروز مجلس قرار دارد، تاکید کرد: برخی نمایندگان مجلس برای جلوگیری از مطرح شدن این استیضاح تلاش می‌کنند و اعلام شده نامه‌ای نیز در این زمینه نوشته شده است اما هیات رئیسه مجلس هیچ نقشی در این زمینه نداشته است و نتایج این اقدام نیز هنوز مشخص نیست.

ابوالفضل کلهر عضو دیگر کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نیز با اشاره با اینکه بررسی طرح استیضاح وزیر بازرگانی در دستور جلسه امروز مجلس نیز چاپ شده است به خبرنگار ما، یادآور شد: همانند گذشته تلاش‌هایی برای مطرح نشدن این استیضاح صورت گرفته که نتیجه‌ای در بر نخواهد داشت و تا کنون هیچ‌یک از امضاء‌کنندگان استیضاح درخواست خود را پس نگرفته‌اند.

نامه هیات رئیسه

همچنین  هادی حق شناس ، عضو دیگر کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از نامه برخی اعضای هیات رئیسه مجلس به استیضاح‌کنندگان وزیر بازرگانی برای پس گرفتن امضاء خبر داده و به مهر می‌گوید: در نامه‌ای از سوی برخی از اعضای هیات رئیسه مجلس، از نمایندگان بانی استیضاح وزیر بازرگانی خواسته شده است که امضای خود را پس بگیرند اما  بسیاری از نمایندگان استیضاح‌کننده امضای خود را پس نگرفته‌اند.

کد خبر 52525

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز