مراسم تشییع پیکر محمد علی کشاورز با حضور مسئولان و هنرمندان در بهشت زهرا برگزار شد.

تشییع کشاورز

به گزارش همشهری آنلاین، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حسین انتظامی رئیس سازمان سینمایی، حجت الاسلام دعایی، امین تارخ و منوچهر شاهسواری، فریبا کوثری، اشکان درویشی، خسرو احمدی، اسماعیل شنگله، آناهیتا نعمتی و ... در این مراسم حضور داشتند.

کامران ملکی که اجرای مراسم را بر عهده داشت،گفت: امروز برای وداع با هنرمندی آمدیم که هیچ وقت گلایه ای نداشت و با آغوش باز از همه استقبال می کرد. او فراجناحی عمل می کرد و سه نسل از حضور ایشان بهره بردند و نسل های دیگر هم با او زندگی خواهند کرد.

سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تسلیت به خانواده کشاورز، جامعه هنری و مردم ایران گفت: او بر دو بال حرکت کرد هنرمند پیشکسوت نامی ایران و انسانی ویژه و خاص و متعالی در بخش هنر با مسیری که طی کرد به این نقطه رسید عشق او به هنر آنگونه بود که رشته های پولساز و جاری را کنار گذاشت و به هنر آمد و دانش ترکیبی خاص داشت.

وی افزود: به شدت به مطالعه تا روزهای آخر علاقه مند بود و زمانی که به منزلشان رفتیم این انس با کتاب را از او دیدیم. در کنار همه این دانش ها همانگونه که خودش به هنرجویان توصیه می کرد دانش اجتماعی و شناخت کافی از جامعه داشت. در کنار دانش، اخلاق حرفه ای و مردم‌داری و ... داشت تا جایی که جامعه ایران او را از یاد نمی برد.

وزیر ارشاد ادامه داد: ویژگی بعدی اینکه او انسان بود و در دل و راهش امید و نگاه به آینده موج می زد. او را یکپارچه از انرژی جوانی می توان دید.

وی گفت: دو ویژگی خاص او در بعد انسانیت این بود که در میان مردم بود و این ارزش بسیاری دارد و ویژگی بعد اینکه با ایران بود و تا پایان راه عشق کشور را داشت و با این عشق جان خود را تسلیم کرد. یاد شهیدان عزیز و هنرمندان را گرامی می داریم و امیدوارم راهشان پر رهرو باد.

عکسهای باشگاه خبرنگاران جوان و ایسنا را از این مراسم در ادامه ببینید.

کد خبر 522376

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۳/۲۷
    7 5
    مگر در ایام کرونا قرار نبود مراسم برگزار نشود؟؟