مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۳
۰ نفر

در کنار استفادۀ مداوم از ضدآفتاب ها و تمیز نگه داشتن پوست صورت، استفاده صحیح از مرطوب کننده ها نیز یکی از اقدامات ضروری در روتین های مراقبت از پوست به شمار می آید. با این وجود متخصصان معتقدند که بسیاری از افراد این موضوع را در برنامۀ مراقبتی پوست نادیده گرفته و از اهمیت آب رسانی به پوست خود نیز آگاه نیستند.

image-20200609103239-1.jpeg

در ادامه به نکاتی می پردازیم که باید در انتخاب مرطوب کننده در نظر بگیرید و همچنین آثار منفی عدم استفاده از محصول را بیان می کنیم. بخشی از مطالب زیر از سایت لافارر https://lafarrerr.com/ جمع آوری شده‌است.

چرا باید از کرم های مرطوب کننده استفاده کنیم؟

چرا مرطوب کردن پوست امری مهم به حساب می آید؟ به خارجی‌ترین لایۀ سطح پوست، لایۀ شاخی گفته می شود. هنگامی که این لایه کار خود را به درستی انجام دهد از پوست شما در برابر هر نوع محرک و التهابی محافظت کرده و همچنین به هیدراته نگه داشتن لایه های زیرین آن نیز کمک می کند.

لایه شاخی پوست از چند ماده مختلف از جمله اسیدهای چرب و سرامیدها تشکیل شده است، بنابراین با کمک مرطوب کننده هایی که حاوی این ترکیبات هستند می توانید از لطافت و سلامت پوست تان اطمینان حاصل کنید.

روش صحیح استفاده از مرطوب کننده چیست؟

همان طور که روی دستورالعمل محصول هم نوشته شده، برای اثربخشی بهتر باید مرطوب کننده ها را بعد از تمیزکردن و قبل از خشک شدن کامل پوست تان استفاده کنید. نمناک بودن پوست باعث جذب سریع تر مرطوب کننده می شود و به پوست کمک می کند تا آب را درون خود حفظ کند.

اگر بعد از شستشوی صورت، بلافاصله از مرطوب کننده استفاده نمی‌کنید، این نه تنها یک عادت بد است، بلکه باعث آسیب دیدن پوست شما نیز می شود.

همه افراد خانواده می توانند از یک مرطوب کننده استفاده کنند؟

"فقط به این دلیل که بهترین دوست شما یک محصول خاص استفاده می کند، به این معنی نیست که این محصول برای شما نیز مناسب خواهد بود". تنوع محصولات در بازار، بسیار زیاد است؛ بنابراین شما می توانید فرمول مناسب با پوست خود را از میان ژل، کرم، لوسیون، پماد و فوم ها انتخاب کنید. تنها نکته مهم این است که بدانید مواد تشکیل دهندۀ کدام یک از آن ها به بهترین وجه، مشکلات پوستی شما را برطرف می کند.

یک مرطوب کنندۀ خوب باید ترکیبی از مواد آبرسان (هومکتانت یا جاذب رطوبت) که آب را درون پوست نگه می دارد و همچنین ترکیبات پوشاننده که مانع خارج شدن آب ‌از پوست می شود، باشد. به هرحال بسته به نوع پوست و مشکلات خاص پوستی خود ممکن است به دنبال فرمول یا نسبت خاصی از این مواد تشکیل دهنده باشید.

به عنوان مثال اگر پوست خشکی دارید، ممکن است بخواهید از مرطوب کننده های غلیظ تر، حاوی ترکیباتی مانند هیالورونیک اسید که یک هومکتانت قدرتمند است به همراه سرامیدها استفاده کنید.

بهترین کرم مرطوب کننده برای افرادی با پوست چرب یا مستعد آکنه، محصولاتی هستند که غیرکومدون‌زا و یا فاقد روغن هستند.

اگر از مرطوب کننده استفاده نکنیم چه آسیبی به پوست می‌رسد؟

همه می دانند که مرطوب کردن پوست مهم است ، اما آیا می دانید چرا؟ پاسخ واضح این است که پوست شما می تواند خشک شود، اما اثرات مضر دیگری نیز می تواند باشد که باید بدانید.

1. چین و چروک پوستتان بیشتر می شود.

درست است: کنار گذاشتن مرطوب کننده از روتین مراقبت از پوست شما می تواند بعدها منجر به بروز چین و چروک های عمیق شود. هنگامی که سد محافظ پوست به خطر بیفتد ، که با خشک شدن پوست این اتفاق می افتد، در واقع این یک التهاب مزمن درجه پایین در پوست ایجاد می شود. درجات خفیف التهاب مزمن در نهایت منجر به تجزیه کلاژن و افزایش سرعت پیری پوست می‌شود.

2. چهره شما پژمرده و پوسته پوسته به نظر می رسد.

در زمستان ، میزان رطوبت کاهش می یابد ، و هوای خشک می تواند پوست شما را کم آب کند و لیپیدها را که بخشی از لایه بیرونی محافظ پوست است، از بین ببرد. بنابراین مواد تحریک کننده می توانند راحت تر وارد پوست شوند و باعث ایجاد قرمزی پوست و پوسته پوسته شدن شوند.

3. یک لایه محافظ را از دست می دهید.

بسیاری از مؤثرترین ترکیبات مراقبت از پوست مانند رتینوئیدها ، اسید سالیسیلیک و بنزوئیل پراکسید پوست را بسیار خشک می کنند. بنابراین ، هنگامی که پس از مصرف این محصولات از مرطوب کننده استفاده نکنید،  شما در خطرعوارض جانبی ناخوشایندی مانند قرمزی پوست یا پوسته پوسته شدن قرار می گیرید. وقتی این اتفاق بیفتد ، بیشتر مردم استفاده از محصولات خوبی را که تهیه کرده اند بدون اینکه از فواید آن به طور کامل بهره ببرند متوقف می کنند و درگیر عوارض جانبی آن ها می شوند.

4. آرایش شما خوب به نظر نمی رسد.

آن خطوط کوچک را زیر چشمان خود می شناسید که کانسیلر شما در آن خطوط شکسته می شوند؟ اگر قبل از استفاده از آرایش پایه، صورت خود را آبرسانی نکنید ، این حالت بدتر می شود. مواد آرایشی به نواحی خشک پوست می چسبند و در میان خطوط ریز آن جمع می شوند. برای بهترین نتیجه توصیه می شود تقریبا پنج دقیقه قبل از استفاده از کرم پودر صبر کنید تا مرطوب کننده یا پرایمر شما به درستی جذب شود. نکته مهم: قبل از استفاده از رژ لب برای ماندگاری رنگ آن، از مرطوب کننده لب یا بالم لب استفاده کنید.

کد خبر 519716

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha