دوشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۰:۰۵
۰ نفر

«مهسا» دانشجوی ترم آخر شهرستانی است که به‌خاطر نمره نیاوردن در یک درس، ناچار است یک ترم دیگر در تهران بماند.

اما او که تا‌کنون برای اقامت در تهران با چند تن از دانشجویان هم‌دوره‌ای خود هم‌اتاق بوده، با فارغ‌التحصیل شدن آنها مجبور است به فکر جایی دیگر برای اقامت باشد.این خلاصه‌ای است از قصه فیلم «همخانه» دومین ساخته سینمایی مهرداد فرید که به‌زعم کارگردانش رکورد فروش اکران امسال را خواهد شکست.

فرید برای این گفته خود دلایلی دارد که آنها را این چنین بازگو ‌می‌کند: «همخانه فیلمی ‌است با درا‌می ‌بسیار قوی که داستان آن به شیوه کاملا کلاسیک روایت شده، از سوی دیگر در ژانر فیلم‌های کمدی رومانتیک قرار دارد، ژانری که فیلم های ساخته شده در آن معمولا با استقبال خوبی از سوی مخاطبان روبه‌رو ‌می‌شوند  بنابراین تمام عناصر لازم برای جذب مخاطب عام را دارد. از سوی دیگر فیلم علاقه‌مندان جدی سینما را هم راضی نگه ‌می‌دارد. بازتاب‌های اکران فیلم در جشنواره و نقدهای نوشته شده پیرامون آن موید این نکته است که فیلم اکران موفقی خواهد داشت.»  همخانه  علاوه بر اکران داخلی، در سطح بین‌‌المللی نیز اکران خواهد شد.

بنا بر گفته فرید کشورهای آسیای دور از جمله مالزی، اندونزی، سنگاپور، تایوان و... خواستار نمایش آن شده‌اند و  مسئولان جشنواره کلکته هندوستان این ساخته او را برای شرکت در بخش مسابقه این جشنواره انتخاب کرده‌اند. علاوه بر این پخش‌کننده بین‌المللی فیلم «همخانه» درصدد است در صورت مهیا بودن شرایط و انجام توافق‌های لازم این فیلم را در کشور امارات نیز  روی پرده بفرستد.

 همخانه قرار است از چهارشنبه 25 اردیبهشت‌ماه به سر گروهی سینما آزادی در 16 سینمای تهران و 24سینمای شهرستان به اکران در‌‌آید.

همشهری بین الملل - 22 اردیبهشت 87

کد خبر 51575

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز