همشهری آنلاین: شهردار تهران از احداث 15 هزار واحد مسکونی در راستای نوسازی بافت‌های فرسوده شهر تهران تا پایان سال خبر داد.

شهردار تهران گفت: تلاش می کنیم هر یک از این پروژه ها ظرف 24 ماه پس از عملیات کلنگ زنی آنها به اتمام برسانیم.

به گزارش سما، دکتر محمدباقر قالیباف- شهردار تهران-  در مراسم یادواره 150 شهید محله شهادت واقع در شهر ری، با اشاره به مشکلاتی که شهروندان در هنگام اخذ مجوز ساخت و ساز، عوارض و پایان کار در شهرداری‌ها متحمل می‌شوند گفت: من با همه وجود این نارسائی‌ها را درک کرده و این قول را به شهروندان تهرانی می‌دهم که تا پایان امسال با اجرای برنامه مدونی که شهرداری تهران در دستور کار خود دارد زمینه ای فراهم شود تا وقتی شهروندان برای انجام این درخواستها به شهرداری‌ها مراجعه می‌کنند دیگر مانند گذشته متحمل سختی نشوند.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه در بخش خدمات عمومی رضایت مندی شهروندان بیش از سایر بخش هاست اما هنوز در این زمینه آنچنان که باید به مردم خدمت رسانی نشده است تصریح کرد: تاکنون تلاش کرده ایم تا هر طرح و برنامه ای را از جنوبی ترین نقطه شهر تهران آغاز کرده و بعد به سمت مناطق شمالی پیش برویم چراکه معتقدیم با اینکار حداقل فاصله جنوب و شمال را بیشتر نکرده‌ایم.

قالیباف با بیان اینکه علیرغم آنچه در اذهان عمومی مطرح است، تاکنون هیچ سازمانی را از جهت کارمندان و کارکنانش محروم تر از شهرداری تهران ندیده است تصریح کرد: به اعتقاد من کارکنان و کارمندان شهرداری بیشترین اذیت ها را در مجموعه متحمل می شوند و اگر می بینید با ارباب رجوع بدرفتاری می شود این دقیقا به همان دلیلی است که در سازمان با کارکنان خوب رفتار نشده است.

قالیباف با تاکید بر ضرورت اصلاح سازمان شهرداری تصریح کرد: تلاش می کنیم سازمان شهرداری را علیرغم مشکلات و سیستم بروکراسی سختی که پیش روی ماست اصلاح کنیم.

شهردار تهران با تاکید بر اینکه تغییرات در شهر و در مجموعه شهرداری باید به گونه ای باشد که مردم در هر فصل از سال احساس کنند وضع نسبت به گذشته بهتر شده است گفت: اوضاع شهرداری و شهر تهران باید در هر فصل از سال بهتر از فصل پیش باشد و این هدفی است که باید به سرعت برای تحقق آن گام برداشت.

شهردار تهران با اشاره به مشکل بافتهای فرسوده در مناطق جنوبی شهر تهران و به خصوص منطقه 20 گفت: مشکل بافتهای فرسوده از آن دسته معضلاتی است که متاسفانه تاکنون به آن توجه ویژه نشده و یا عملا کاری در این زمینه صورت نگرفته است.

وی تاکید کرد: بافتهای ریزدانه کوچک ، تمرکز چندین خانوار در ساختمان‌های فرسوده با متراژ کم و عدم توان اقتصادی آنها در نوسازی و یا تعویض محل سکونت خود از جمله عواملی است که نوسازی بافتهای فرسوده در تهران را با مشکل مواجه کرده است.

شهردار تهران همچنین از اجرای 20 پروژه نوسازان شامل 15 هزار واحد مسکونی در مناطق جنوبی و دارای بافتهای فرسوده شهر تهران خبر داد و گفت: تلاش می کنیم کلنگ اجرای هر یک از این پروژه ها که به زمین می خورد ظرف 24 ماه به سرانجام برسد.

شهردار تهران همچنین با تاکید بر همکاری شهرداری تهران در زمینه رسیدگی به امور مساجد گفت: شهر تهران در حال حاضر 2000 مسجد دارد که شهرداری تهران اگر از همین امروز نیز برای نوسازی و تعمیر این مساجد اقدام کند باز هم از زمان عقب هستیم .

قالیباف همچنین از اعلام آمادگی شهرداری برای احداث مساجد و مدارس جدید و مناسب برای شهروندان تهرانی و همچنین تعمیر و ترمیم مساجد و مدارس مورد نیاز در شهر تهران خبر داد.

کد خبر 5130

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز