جمعه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۵:۲۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: انفجار در مسجدی در یمن منجر به کشته و مجروع شدن 53 تن شد.

به گزارش رویترز این حادثه (جمعه 13 اردیبهشت) بر اثر انفجار یک موتور سیکلت بمب‌گذاری شده بوقوع که در منطقه صعده یمن پیوست 15 نفر کشته و 60 تن مجروع شدند.

اما به خبرگزاری فرانسه  آخرین گزارش‌ها از کشته شدن دست کم هشت تن و زخمی شدن 45 تن دیگر حکایت دارد.

به گزارش ایسنا، گزارش‌های ضد و نقیضی درباره‌ علت این انفجار مخابره شده است. برخی از شاهدان می‌گویند یک مینی‌بوس که در بیرون از مسجد پارک بود، منفجر شده و برخی دیگر یک موتورسیکلت بمب‌گذاری شده را عامل انفجار می‌دانند.

انفجار هنگامی روی داد که مردم منطقه بعد از نماز جمعه در حال خروج از مسجد بن سلمان بودند.

درهمین حال خبرگزاری رویترز گزارش داده که دست کم یکصد نفر از قربانیان انفجار به دو بیمارستان شهر صعده انتقال یافته‌اند. هنوز هیچ گروهی مسوولیت این انفجار را به عهده نگرفته است.

استان صعده در شمال یمن چند سال است که صحنه قیام گروه زیدی مذهب موسوم به "جوانان مؤمن" تحت رهبری عبدالمالک الحوثی شده و درگیری این گروه با ارتش یمن تاکنون هزاران کشته و ده‌ها هزار بی‌خانمان بر جای گذاشته است.

شماری از نمازگزاران مسجد بن سلمان را که امروز صحنه انفجار شد، افسران و درجه داران ارتش یمن تشکیل می‌دادند و سه روز پیش از انفجار این بمب، گروهی مسلح به کاروان خودروهای ارتشی در کوهستان‌های استان صعده حمله کرده بودند که طی این حمله، هفت نظامی یمنی کشته و بیست نفر از آنها مجروح شدند.

کد خبر 50612

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز