همشهری آنلاین: قانون حمایت از الحاق گرجستان،آلبانی، کرواسی و مقدونیه به ناتو به سنای آمریکا ارائه شد.

به گزارش نووستی از دبیر خانه سنای آمریکا، این قانون توسط گروهی از سناتورها به رهبری "بیل فریست" رهبر اکثریت سناتورهای جمهوریخواه آمریکا ارائه شده است. پیشنهاد فریست مورد حمایت برخی از سناتورها، از جمله "ریچارد لوگار" نماینده کمیته سنا در امور خارجه و "جان مککین" می باشد.

از سوی سنای آمریکا در طرح این قانون، از گسترش آتی ناتو و پذیرش گرجستان، آلبانی، کرواسی و مقدونیه در این اتحاد اعلام حمایت شده است.

فریست در نشست جمعه 29 سپتامبر (7مهر) با ارائه سند تدارک دیده شده توسط آنها اظهار داشت: "من افتخار می کنم که این امکان را یافتیم تا به همراه سناتور لوگار، بایدن، اسمیت و مککین قانونی را ارائه کنیم که گویای حمایت سنا از الحاق کشورهای آلبانی، کرواسی، گرجستان و مقدونیه به ناتو است".

فریست با استقبال از "پیشرفت های بدست آمده از سوی این کشورها در تحقق اصلاحات سیاسی، اقتصادی و نظامی که برای همخوانی با معیارهای عضویت در ناتو ضرورت دارند"، تاکید نمود که "آمریکا به کار خود با این کشورها، طی زمانی که آنها اصلاحات لازم برای پیوستن به این اتحادیه را اجرا می کنند، ادامه خواهد داد".

فریست افزود: "من با بی صبری در انتظار روزی هستم که آلبانی، کرواسی، گرجستان و مقدونیه متفق آمریکا در ناتو شوند و زمانی که موفق ترین اتحاد در تاریخ، قویتر از آنچه که هست، گردد".

کد خبر 5049

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز