سه‌شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۰۶:۵۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: جیانی المانو از حزب راستگزای ملت آزادی به رهبری سیلویو برلوسکنی در دور دوم انتخابات شهرداری‌های ایتالیا به مقام شهردار رم انتخاب شد.

به نوشته ال موندو، پس از یک دهه تصدی شهرداری رم توسط چپ‌گرایان، راستگرایان توانستند با پیروزی در انتخابات شهرداری‌ها اداره پایتخت ایتالیا را در دست بگیرند.

این پیروزی در پی پیروزی حزب ملت آزادی در انتخابات عمومی ایتالیا به دست آمده است، از این رو کارشناسان آن را به پیروزی دیگر برای سلویو برلوسکنی نخست وزیر راستگرای ایتالیا تعبیر کرده‌اند.

کاندیدای راستگرایان در حالی به مقام شهردار جدید رم انتخاب شده است که پیشتر و در دور اول انتخابات، که دو هفته قبل برگزار شد، فرانچسکو روتلی کاندیدای حزب دموکرات توانسته بود با اختلاف 5 امتیاز از جیانی المانو پیشی بگیرد، اما بر اساس آمار ارائه شده از سوی وزارت کشور ایتالیا، المانو موفق شد در دور دوم انتخابات شهرداری رم با کسب 53.5 درصد آرا در برابر روتلی به پیروزی برسد. روتلی در این دور 46.4 درصد  آرا را کسب کرده بود.

روتلی پیشتر طی سال‌های 1993 تا 2001 شهردار رم بود. پس از روتلی والتر ولترونی کاندیدای رقیب برلوسکنی در انتخابات عمومی ایتالیا اداره شهر رم را عهده دار بود.

المانو پس از پیروزی در انتخابات شهرداری رم گفت: امروز دوره جدیدی برای شهر آغاز می‌شود.

بر لوسکنی نخست وزیر ایتالیا و رهبر حزب ملت آزادی نیز پیروزی المانو را تاریخی توصیف و آن را کامل کننده پیروزی حزب ملت آزادی در انتخابات عمومی ایتالیا دانسته بود.

المانو پیشتر در زمان نخست وزیری سیلویو برلوسکنی در سال‌های 2001 تا 2006 وزیر کشاورزی ایتالیا بود.

کد خبر 50300

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز