معاون سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج گفت: نگاه غیرتخصصی و بزرگ‌نمایی‌های انجمن‌های حامی‌نمای حیوانات، مانع از موفقیت شهرداری در اجرای طرح‌های کنترل جمعیت و خطر سگ‌های بدون صاحب و ولگرد می‌شود.

جمع آوری سگ

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حسین روستایی گفت: یکی از مهم‌ترین دلایل عدم موفقیت شهرداری در کنترل جمعیت سگ‌های بدون صاحب، فعالیت افراد حامی نمای انجمن‌های حمایت از حیوانات است که با نگاه دگم و غیرتخصصی در این حوزه فعالیت می‌کنند، تنش‌هایی که این مجموعه برای سازمان مدیریت پسماند ایجاد می‌کند باعث جلوگیری از اجرای بسیاری از طرح‌های ما شده است.

معاون سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج افزود: همکاران ما در جمع‌آوری سگ‌های بدون صاحب امنیت روانی ندارد زیرا این انجمن‌ها عکس و فیلم از فعالیت آنان تهیه‌کرده و به‌عنوان قاتل حیوانات در شبکه‌های مجازی منتشر می‌کنند.

روستایی یکی از دلایل عدم موفقیت سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج، استان البرز در جمع‌آوری سگ‌های بدون صاحب را زادوولد زیاد سگ‌ها دانست و گفت: در یک تا دو سال از یک جفت سگ بالغ‌بر ۲۰۰ قلاده سگ به دنیا می‌آید که سایر شهرهای استان البرز توانایی کنترل این جمعیت را ندارند.

او افزود: در سایر شهرهای استان البرز جز کمال‌شهر و فردیس، طرح کنترل جمعیت سگ‌های بدون صاحب انجام نمی‌شود، بنابراین هرچقدر این طرح در کرج باقوت بیشتری انجام شود در عمل بی‌فایده است زیرا سایر شهرداری‌ها سگ‌های محدوده خود را جمع‌آوری کرده و در حریم شهر کرج رها می‌کنند.

معاون سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج گفت: در کرج تعداد زیادی مرکز پرورش سگ وجود دارد که با مقاصد اقتصادی سگ را پرورش داده، ۱۵ توله از آن می‌گیرند دوتای آن را برای پرورش نگه‌داشته و الباقی را در سطح شهر رها می‌کنند.

کد خبر 500197

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha