شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۰۴:۴۰
۰ نفر

نمایشگاه عکس منسا یووان با عنوان «پیدا و پنهان» افغانستان با 38 عکس در تالار انتظامی خانه هنرمندان ایران برپاست.

منسا یووان در مورد تجربه عکاسی‌اش در افغانستان به پایگاه خبری خانه هنرمندان گفت: عکاسی در این کشور برای من بسیار مفید بود. من به بسیار نکاتی رسیدم که سابق براین ندیده بودم و با آن روبه‌رو نشده بودم. عکاسی از مکان‌ها و مردمی که هیچ تصوری از آنها نداشتم.

یووان درخصوص نقش رسانه‌های جمعی که در سالهای اخیر به انحای مختلف به تهیه خبر درخصوص افغانستان پرداخته‌اند و تاثیر حضور آنها بر زندگی مردم افغانستان گفت: مردم غرب آنچه درمورد افغانستان می‌دانند تنها تاریخی از این کشور است اما نقش عکس و رسانه‌های جمعی توانسته است آگاهی عمومی را نسبت به وضعیت زنان، مردان و کودکان این سرزمین بالا ببرد.

به‌نظرم هدف عکاسی خبری به تصویرکشیدن واقعیت همراه با صداقت است. در عکاسی هنری به جنبه‌های هنری کمتر پرداخته می‌شود. در عکس‌هایی که دراین نمایشگاه عرضه شده‌اند سعی کردم به هر دو جنبه بپردازم البته هدفم عکاسی خبری بود، اما به‌دلیل آنکه باید خرج نمایشگاه را تامین کنم عکس‌هایی را نیز که از ارزش‌ هنری برخوردار بودند هم برای فروش در این نمایشگاه عرضه کردم.

منسا یووان در مورد استقبال از نمایشگاه خود گفت: روزهای اول استقبال بسیار خوبی از نمایشگاه به عمل آمد و من بسیار راضی‌ هستم، اما هنوز نمی‌توانم نتیجه‌گیری نهایی کنم که آیا توانستم رضایت مخاطبان ایرانی را جلب کنم یا خیر.

کد خبر 49899

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز