اگر ویروس منحوس کرونا آن جمع‌های دوستانه‌ و پاتوق‌های محلی که اهالی را از حال هم باخبر می‌کرد از بین برده اما با همدلی و همراهی همین اهالی است که این روزهای بد را هم پشت سر می‌گذاریم. نمایش این همدلی را در عزم اهالی محله امامزاده قاسم(ع) برای تولید ماسک های شیلددار و پارچه‌ای مورد نیاز بیمارستان‌ها می‌بینیم.

کارگاه 2

همشهری آنلاین-حسن حسن زاده:این روزها کارگاهی کوچک در دفتر شورایاری محله راه‌اندازی شده و جوانان و بانوان محله به پشتوانه شورایاران و خیران دلسوز برای تولید ماسک های پارچه‌ای و شیلددار پای کار آمده‌اند.

تولید 4500 ماسک شیلددار در کارگاه محلی

دفتر شورایاری محله امامزاده قاسم(ع) این روزها حال و هوای متفاوتی دارد. جوانان دلسوز محله با رعایت همه نکات بهداشتی دور هم جمع شده‌اند تا سهم خود را در مقابله با کرونا ادا کنند. آنها در این کارگاه موقت که 29اسفند سال گذشته راه‌اندازی شده است ماسک شیلددار مورد نیاز پرستاران و پزشکانی که در خط مقدم مبارزه با کرونا ایستاده‌اند را تولید و به مراکز درمانی ارسال می‌کنند. «ابوالفضل ربیعی» دبیر شورایاری محله امامزاده قاسم(ع) از همراهی خیران و اهالی می‌گوید:« هفته پایانی اسفند ماه بود که موضوع تولید ماسک و شیلد را با خیران و اهالی در میان گذاشتیم. طولی نکشید که جمعی از اهالی خیر محله تأمین هزینه‌های تولید ماسک و شیلد را برعهده گرفتند و مبلغ حدود 17 میلیون تومان برای تولید ماسک و شیلد جمع آوری شد. 19 نفر از جوانان محله هم برای کار در کارگاه موقت تولید ماسک شیلددار داوطلب شدند.» اکنون به همت همین جوانان دلسوز، 4 هزار و 500 ماسک شیلددار مورد نیاز برای کادر درمان بیماران کرونایی تولید شده است.

عزم جدی بانوان محله برای تولید ماسک پارچه‌ای

علاوه بر جوانان محله که مسئولیت تولید ماسک شیلددار را برعهده داشتند، بانوان محله امامزاده قاسم(ع) هم با دوختن ماسک پارچه‌ای در خانه برای به ثمر رسیدن این کار خیرخواهانه سنگ تمام گذاشتند. ربیعی می‌گوید:«بانوان بسیاری برای تولید ماسک پارچه‌ای اعلام آمادگی کردند. پارچه‌های مورد نیاز با هزینه خیران تهیه شد و در اختیار بانوان قرار گرفت و به همت آنها تا امروز حدود 4 هزار ماسک پارچه‌ای تولید شده است.» ربیعی درباره توزیع می‌گوید: «هماهنگی‌های لازم با بیمارستان‌های مسیح دانشوری، شهدای تجریش و شهدای هفتم تیر انجام شده و محصولات تولیدشده در کارگاه‌ به این مراکز درمانی ارسال می‌شود. همچنین علاوه بر ارسال بخشی از محصولات به بیمارستان رشت، تعدادی از ماسک‌های تولید شده را هم در اختیار نیروهای خدماتی شهرداری قرار داده ایم.»

کد خبر 497717

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha