چهارشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۸:۳۵
۰ نفر

سردار جواد محمدی‌پناه*: با تشکیل سپاه در اوایل سال 1358، کمیته یزد به سپاه تبدیل شد. هسته اولیه سپاه یزد به‌صورت شورایی تشکیل و شهید محمد منتظر قائم نیز به‌عنوان مسئول اطلاعات و عملیات سپاه یزد انجام وظیفه کرد.

در ادامه سال  1358 شهید محمد منتظر قائم به‌عنوان فرمانده سپاه یزد معرفی شد، اما اسفند  58، مهندس ابراهیمی که اهل قم و استاد دانشگاه یزد بود، به جای ایشان منصوب و منتظر قائم را به عنوان جانشین فرمانده سپاه معرفی شد.

اوایل سال  59 با شعله‌ور شدن ناامنی‌ها در مناطق مختلف کشور، گروهی از پاسداران یزد به سرپرستی نگارنده به پادگان ولی‌عصر(عج) تهران اعزام شدند تا برحسب صلاحدید مسئولان سپاه انجام‌وظیفه کنند.

در تاریخ چهارم اردیبهشت 59 با حمله عراق به پاسگاه مرزی خسروی، مهندس ابراهیمی فرمانده سپاه یزد که همراه با گروه پاسداران اعزامی یزد به کردستان، در این مناطق به‌سر می‌برد به شهادت رسید و این حادثه از طریق بی‌سیم به همه افراد گروه در تنگ هوان اطلاع داده شد.

آنان هنوز غم از دست دادن فرمانده عزیزشان شهید ابراهیمی را با بغض گلو، نجوا می‌کردند که از طریق رادیو مطلع شدند، در پی تجاوز آمریکا به صحرای طبس و به‌جا ماندن هواپیماها و (بالگردها)، شهید محمد منتظر قائم که برای خارج  کردن اسناد و مدارک به‌جا مانده به داخل این پرونده‌ها رفته بود، با بمباران هواپیماها به شهادت رسیده است. بعدها معلوم شد به دستور بنی صدر و به تحریک بعضی از نظامیان خائن و به بهانه زمین‌گیر نمودن پرونده‌های آمریکایی بمباران فوق انجام شده است. این واقعه هر چه بود نام شهید منتظر قائم را جاودانه ساخت.

* همرزم شهید منتظر قائم

کد خبر 49741

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز