استفاده از ظرفیت ها و داشته های محلی در توسعه و رشد مناطق،در دستور کار مدیریت شهری منطقه ۶ است. برنامه ای که به گفته «تورج فرهادی»، شهردار منطقه، امسال منجر به ایجاد و توسعه پهنه هنری در قلب پایتخت می شود.

کافه گالری

همهشری آنلاین- زینب زینال زاده: محله ها دارای ظرفیت ها، پتانسیل ها و داشته هایی هستند که مدیریت شهری می تواند با استفاده از آنها و البته جلب مشارکت شهروندان، زمینه توسعه و رشد و شکوفایی بیشتر منطقه را فراهم کند.«پهنه رودکی»، نمونه ملموسی است که می توان در این باره از آن نام برد. پهنه ای که در محدوده منطقه ۱۱ و حواشی بوستان «دانشجو» در حال ساخت است تا با تجمیع هنرمندان نمایش و موسیقی، زمینه ارتباط بیشتر مردم با هنرمندان و رشد بیش از بیش هنرمندان عرصه های مختلف هنری را فراهم کند.

امسال در منطقه ۶ توسعه پهنه هنری محقق می شود با اتصال ظرفیت های فرهنگی، زمینه برای رشد «کافه گالری» ها فراهم می شود.تورج فرهادی، شهردار منطقه ۶ با رسانه ای کردن این خبر گفت: «این پهنه در بخش شرقی منطقه که کافه گالری های فراوانی وجود دارد، ایجاد می شود و از شمال به خیابان بهشتی، از جنوب به خیابان کریمخان زند، از غرب به خیابان قائم‌مقام و از شرق به خیابان میرزای شیرازی ختم می شود.»

به گفته او پهنه هنری یک پروژه ملی است: «با انجام این پروژه، گالری های مختلف ایجاد و زمینه برای فعالیت گروه های مختلف هنری فراهم می شود و با دربرگیری موضوع های فرهنگی و اجتماعی، می تواند محرک توسعه هنری در تهران و کشور باشد.»

ایجاد «گذر کتابفروشی» در خیابان کریمخان زند و «گذر موسیقی» در خیابان لارستان، پروژه های دیگری هستند که امسال از سوی مدیریت شهری منطقه ۶ اجرا می شوند.

کد خبر 496525

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha