یکشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۹:۴۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: جشنواره بین‌‌المللی سینمایی استانبول شنبه (31 فروردین) جایزه اصلی خود، لاله طلایی را به فیلم "تخم مرغ" (Yumurta) ساخته فیلمساز ترک، سمیت کاپلانوگلیو داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه هیات داوران بیست و هفتمین جشنواره بین‌‌المللی سینمایی استانبول فیلم کاپلانوگلیو را به خاطر  از میان 12 فیلم بخش مسابقه به خاطر تصویر صمیمانه‌اش از نگرانی‌ها و خیال‌های پریشان یوسف، شاعری دلتنگ، را بیان می‌کند که برای مراسم تشییع مادرش به دهکده زادگاهش بازمی‌گردد.

فیلم "تاتیل کیتابی" (کتاب تابستانی)، اولین فیلم سینمای سیفی تئومان 30 ساله، نیز جایزه بهترین فیلم ترکی را به خاطر شور جوانانه‌اش دریافت کرد. فیلم رابطه پرتنش دو برادر را با پدر سختگیرشان بیان می‌‌کند.

جایزه جدید شورای اروپا برای حقوق بشر به فیلم "Blind Mountain" ساخته لی‌ یانگ رسید که برای جشنواره کن هم نامزد شده بود؛ فیلم داستان یک زن دهقانی چینی را بیان می‌کند که هنگامی که مردی از دهکده‌اش فروخته می‌شود، به مبارزه برمی‌خیزد.

این جشنواره سالانه که از 5 آوریل (17 فروردین) آغاز شده بود، عصر شنبه با مراسم جشنی به پایان رسید.

در ابن جشنواره آخرین ساخته آلکساندر سوکوروف، فیلمساز روس، با نام  "آلکساندر" به نمایش در آمد.

در طول دو هفته این جشنواره حدود 170000 نفر به تماشای 200 فیلم از 45 کشور نشستند. جشنواره سینمایی استانبول از سال 1982 آغاز شد تا سینمای ترکیه را به در معرض دید بین‌المللی قرار دهد.

کد خبر 49396

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز