یکشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۵:۱۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزیر امور خارجه‌ آمریکا پس از تهدید مقتدی صدر نسبت به انجام یک جنگ آشکار و علنی علیه دولت نوری المالکی، سرزده وارده عراق شد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویتر، کاندولیزا رایس وزیر امور خارجه‌ آمریکا، تلاش‌های امنیتی نوری المالکی نخست وزیر عراق را ستود و اعلام کرد که به منظور کمک به ایجاد آشتی میان فرقه‌های عراقی به این کشور آمده است.

وی اظهار داشت که به منظور پیشبرد دستاوردهای سیاسی تازه در عراق این سفر را انجام داده است و از حملات دولت عراق علیه "شبه نظامیان تندرو" حمایت می‌کند.

رایس در این سفر با نوری المالکی، مسعود بارزانی رییس منطقه‌ خودمختار کردستان عراق و دیگر مقامات ارشد این کشور دیدار می‌کند.

وزیر امور خارجه‌ آمریکا اظهار داشت که قصد دارد حمایت سنی‌ها و کردها را از دولت شیعه‌ عراق به دست آورد.

وی در هواپیما و پیش از ورود به عراق گفت: من فکر می‌کنم همه می‌دانند که عراق هنوز جای خطرناکی است؛‌ اما فکر می‌کنم اکنون زمان مهمی است تا حمایت احزاب سیاسی عراق را در مقابل شبه ‌نظامیان به دست ‌آوریم.

مقتدی صدر  در بیانیه‌ای تهدید کرد که دهها هزار نیروی ارتش خود (ارتش المهدی) را به جنگ با نیروهای عراقی و آمریکایی روانه خواهد کرد.

صدر گفت: این آخرین اخطار و اتمام حجت من با دولت عراق است. یا متوجه شود و در راه صلح قدم بردارد و یا این که ما بین این دولت و دولت قبلی (صدام) تفاوتی قائل نخواهیم شد. اگر آنها به خودشان نیایند و جلوی شبه نظامیان خود را نگیرند، بنابراین تا رسیدن به آزادی یک جنگ آشکار اعلام خواهیم کرد.

کد خبر 49366

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خلیج‌ فارس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز